• SNULTRAN

Hur får man bort kattpiss lukt bäst?

Tjoflöjt! Våran nya katttjej på 16 veckor har roat sig med att pissa i våran säng...*puhh*

Dom tunnaste bäddmadrasserna är körda i maskin, men bottnarna och en tjock bäddmadrass vete F*n vad jag ska göra med... hmmm. Smått retsamt, funderar på om jag ska slänga in henne i 40 grader

Tacksam för ev tips !!

• Svar på tråden Hur får man bort kattpiss lukt bäst?
  • Goldielocks

Klorin (vet att det inte är miljövänligt) men det tar bort lukten direkt.
    Har haft samma problem nämligen och jag tyckte dte var det bästa.

• ModerBlå

kattpiss är bland detsvåraste att få bort.....men jag fick tips om att hälla sodavatten på tex möbler eller sådant som man ej kan stoppa i tvättmaskinen*lycka till*

• Lola Jämtland

Ättikssprit! Dutta med en trasa med ättika på.

• MyFine

Ättika ska tydligen funka bra! Dessutom "motverkar" det visst fler påhälsningar!

• SNULTRAN

Tack för alla tips!! Här ska det gås lös på madrasser o annat

• ahhhaa

för vad du gör så använd ALDRIG KLORIN! där är nåt ämne i det som gör att katten går tillbaka till samma ställe o kissar igen, en vetrinär sa det till mej förra veckan då vår katt hade pissat ner gardiner och leksaker på min lilla dotters rum...

ALDRIG KLORIN

• felicia6

Ättika använde jag då min lilla kisse tyckte att hennes nya toalett var i min säng då hon var liten.. o det tog både bort lukten o fick henne att inte gå dit igen

• majzzan

å klorin gör så att spiralerna om det kommer på dom... rostar.....
    ättika...
    om hon har tillgång till sängen typ när ni inte är hemma... lägg på ett lakan... strö på vitpeppar..... hon hoppar förmodligen inte upp där igen...

lycka till

• Cecilia och Jimmy

Ättika funkar. Både mot lukten och nya påhälsningar. Vår valp kissade inne men så hällde vi ättika på golvet där han brukade kissa å på så vis är han nu rumsren.

• Gossensmamma32

Kattpiss går inte att få bort, har försökt med allt ovanstående men det är mest skröna kan jag tala om.

Man kan minska stanken på det viset men inte få bort lukten..

• felicia6

Gossensmamma32, man kan inte kalla något skröna om det fungerar för vissa?

För mig funkar det skitbra med ättika, och det går verkligen bort, har en kompis som HATAR kattpisslukt, och hon sa oxå att det inte luktade nåt då hon kom till mig sen.

• Häxa

Hon som hyrde våran lägenhet i andra hand, hon hade katter som pissa överallt lukta
    verkligen apa i hela lägenheten mest i köket o vi har skura med klorin nu, o det lukta fortfarande..... :(
    Om vi inte får bort det tills imorgon så ska vi byta matta i köket där det lukta mest o det får hon som hyrde i andra hand betala även fast vi kan fixa matta gratis så ska man betala för det man gjort...
    Tänker inte vara snäll mot såna som henne, riktigt korkad är hon..
    Hon brydde sig inte om katterna heller så...
    Å hon missköte sig hela tiden..

Vi bor inte kvar i den lägenheten, men men.....

• Japonica

Sånt där man rengör toan med, med citronlukt!
    Det ska va nåt surt, som ättika, citron etc.
    Men jag har inte lyckats helt på min plastmatta.

Lycka till! Kattpiss är vidrigt!

Svar på tråden Hur får man bort kattpiss lukt bäst?