kudde till barnvagn?!
ska man ha kudde i barnvagnen åt sin nyfödda? isf, var hittar man såna?
ska man ha kudde i barnvagnen åt sin nyfödda? isf, var hittar man såna?
Vi hade det. En putteliten, tunn sak. Köpte på babyproffsen.
ok, hörde att man tydligen inte ska ha, men tycker det blir lite hårt för ett känsligt babyhuvud o ligga utan.
tack för tipset, ska kolla :)
Det är väl väldigt olika vad som sägs... Olika skolor säger olika saker. Men det är ju som sagt en väldigt tunn sak, så den gör kanske egentligen ingen större skillnad åt ngt håll... Men det ser lite mysigare ut :)
Har en tunn vagg kudde till min lille. Men han ligger på den med skuldrorna med så det är inte bara huvudet som ligger på kudden.
Vi använder IKEAs kudde till barnvagnen. Vi lägger in den, så att hela bebisen ligger på kudden (den tar upp nästan hela insatsen i vagnen).
Det finns små kuddar som man kan ha i vagnen. Vår BVC rekommenderar ett internetföretag som heter minimundus (du kan söka på det på google). Där har vi köpt vår kudde till sängen och den är jättebra.
Finns på Ikea eller om du tänkt åka till Ullared...
Dom ska ha kudde både i sängen och i vagnen.
Läkaren var väldigt noga att poängtera det för mig på 6 månader kontrollen. Och Jag sa: -Även om hon sover på magen nu?
Läkaren: - Absolut.
Brställde vnlig och vagnkunnde på minimundus.se
vi har kuddar från rätt start som är jättebra. Säljs på barnens hus eller liknande.
Hade besök av BVC idag och hon var väldigt noga med att poäntera att lill killen (2 veckor) skulle sova med kudde i vagnen,vilket han också gjort. En mjuk sådan ingen platt så barnen inte får platt huvud av att ligga på för hårt underlägg.
Jag har köpt den på Ullared och den tyckte hon var bra.
jag älskar minimundus kuddar! Har testat andra också, men de är helt överlägsna. Inte dyra heller. Tycker också att man ska kudde i vagnen!