• Nallemajatjejen

Vad har ni för amningsinlägg

Först hade jag natusan de satt skönt och så men fastnar och luddar tyvärr på bröstvårtan)
    Sen köpte jag i bomull från imse vimse (för att jag läste att det skulle vara bättre). De fastnar juinte men de bara läcker igenom så de fyller ju inte riktigt sin funktion (pinsamt att gå med stora blöta fläckar på brösten).
    Sen testade jag de där på Termo eller vad de nu heter. De är jättetunna och ljusrosa på ena sidan och absorberar hur mycket somhelslst. Men de är ju inte formpressade så de sitter inte bra + att kanterna är så hårda och det blir veck på dem som gör märken på brösten och kliar.
    Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen och använder natusan...

Vad använder ni för några?

• Svar på tråden Vad har ni för amningsinlägg
  • Jennie Brunflo

Jag har natusan.....har inte orkat testa runt som du gjort.

Min kompis klippte trosskydd i två delar och använde när det var som värst och när hon aboslut inte fick läcka igenom. (Typ på ett bröllop och så.)
    Trosskydd är ju plastade på ena sidan och har grym uppsugningsförmåga.....MEN de är ju plastade så de andras inte så bra så det är inget man har jämt.

• Nallemajatjejen

Med tanke på att jag har haft svamp i bröstvårtorna bör jag nog inte testa med troskydd
    Men natusan har jag inte läkt igenom någon gång tror jag... Det enda problemet är att bröstvårtan fastnar i dem...

• Jennie Brunflo

Aha...jag har tvärtom....jag läcker igenom och det går åt en hel del ilägg....dessutom har jag aldrig fastnat i något...det är för blött för att jag ska fastna.

Så olika det kan vara.

• Zindie

Finns bara natusan där jag handlar, har inte hittat några andra så jag har inte så många alternativ.
    Vart finns de att köpa?

• maja3

Jag hade också problem med att amninsinläggen i papper luddade o fastnade i små-sår på bröstvårtan...aj, aj. Jag löste det med inlägg i ull mot bröstet och pappersinlägg utanpå det.
    Ullinläggen höll brösten varma o torra, trots mycket sympatiläckage.. och pappersinläggen höll bh:n o tröjan torra, eftersom ullinläggen släpper igenom fukten.
    Ullinläggen fastnar ju heller aldrig på bröstvårtan, så efter ett tag hade de läkt fint. :)
    Nu kan jag ha endast pappersinlägg utan problem.

• Nallemajatjejen

Tror mina fastnar för att jag "läcker i omgångar" så de blir blött och sen torkar det fast liksom...
    Men om du läcker igenom så ska du testa de där supertunna (finns bland annat hos babyproffsen). Ska gå och kolla vad de heter.... Nej jag hade inte namnet på dem men de finns som sagt hos babyproffsen.
    Kollade på hemsidan nu och jag är tveksam till om det var dom jag fick test på som jag trodde.. Undrar om det inte var meleda som jag fick prover på.

usch vad jag svamlar
    Men kollade på babyproffsens hemsda och det var dessa prinfo.c-tryck.se/wnasp/asp/bp_imageinfo.asp&fileid=16896&folderpath=/disk2_1/venture/Babyproffsen/Hemsida_2005/20-Produkter_sokhjalp/es_KATALOG_2005/50-51/Bilder&filename=51K-2-05.eps&dbfalt=125&falt= som jag testat som hade så bra uppsugnignsförmåga.
    Moa ammar inte alltid på natten nämligen och då då blir mina bröst sprängfyllda och läcker rejält och trots att dessa var så tunna och inte ser ut att suga upp nått så var de superbra... inlägget var tungt som bly när jag tog bort det...

• Mandy

Annars är det jättebra med dem i bomull. Bara att tvätta och använda igen. Så slipper man problemet med att de luddar och så blir det kanske lite billigare i längden.

• Nallemajatjejen

Mandy
    Problemet är att de läcker igenom jättefort (ibland på två timmar) för mig. + att det år krångligt att hålla på och tvätta dem hela tiden...

• Jennie Brunflo

Mandy:

De i bomull fick jag låna av min syster....läckte igenom på 5 minuter.....men de är mjuka och sköna.

• Mandy

Nåja det finns kanske olika sorter eller så läcker man olika mkt. För mig har de funkat bra. Har 5 par som jag tvättar när de är blöta.

• Lissy

Jag använder de som finns på apoteket, "regalia", tycker att de suger upp lika bra som natusan men luddar mindre.

• bodica

Använder natusan, trivs med dem.

Kan man inte använda natusan men klippa ut en liten rundel i bommullstyg och lägga det över vårtan så det inte luddar fast? Eller kan det bli svamp då?

• Linnet76

Jag har provat massor och använder nu Avent och är jätte nöjd. Så himla dyrt bara. Tyg hade väl varit bäst, men Imse vimse fungerade tyvärr inte alls. De läckte direkt.

Svar på tråden Vad har ni för amningsinlägg