• mamatobe81

hur reder jag ut dotterns "dreads"???

min lilla 2-åring har ganska långt tunnt hår och i bak har hon jättetrasligt hår som blivit som tunna dreads. ibland reder jag ut några på natten när hon sover men det tar sjukt lång tid att sitta där och pilla med fingrarna och dra isär dom...

vad finns det för produkter jag kan ha i för att lättare kunna borsta ut dom kanske?

har testat en balsamspray från apoteket men det har inte funkat så jättebra, hon hatar att bli borstad såklart...

fick ett tips på tigi`s produkter....
    är dessa produkter säkra att andvända på ett barn? tänkr om det finns starka ämnen som kan vara farliga....

• Svar på tråden hur reder jag ut dotterns "dreads"???
  • Trolltoka

Innan vi klippte våran dotter (inte pga tovorna, utan pga att hon hjälpte till att måla altanräcktet... resten behöver jag nog inte berätta ) så hade vi samma problem. Har själv ett hår som trasslas och "filtas" väldigt lätt. Brukar göra som så att när jag tvättar håret så öser jag i riktigt med balsam och börjar först med en borste och reda ut det värsta, sen går jag över till en grovtandad kam för att sen gå ner till fintandad kam. Visst, sliter väl en massa på elastisiteten på håret, men hellre det än filtade tovor i håret. Har funkat toppen både på mig och dottern. Tar lite tid och en jävla masa tålamod. Det är väl de tips jag kan ge som är väl beprövat här hemma Sen varje morgon har jag borstat hennes hår med rikligt av balsamspray (tror det är natusan som har på vanliga matbutiker, gul flaska för barn). Brukar även ha kört en sväng på kvällen.

trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
Svar på tråden hur reder jag ut dotterns "dreads"???