• Anonym

Men hallå. Hur tänker idioterna

Rektorn ringde igår, tydligen har min son retat en annan kille i klassen för karlsson på taket, han heter karlsson så det är väll inte hela världen.

Men tydligen tyckte pojken det och lärarna. Tål inte ungar saker i skolan lägre. Han hade ju typ inte slagit nån.
    Jag tycker man kan skratta åt sånt dumt, inte analysera allt för då blir det bara jobbigt.

• Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna
  • The Black Lady

Hur gammal är de inblandade?

Kanske märker personlen att det börjar eskalera till mobbing och vill mota olle i grinden?

• Anonym

De går i fyran. Men inte är det mobbig, han säger karlsson på taket o sen skrattar dem. Mobbing är väl när man slåss tycker jag.

• Miss Maya

Tja hur kul är det. Om någon är på din son och kallar honom namn? Det där kan vara extremt känsligt och är inte kul om man är ensam och fler hänger på och kallar en saker. Kan lätt bli en ond cirkel.

Jag skulle fråga min son varför han gjorde det och om han skulle tycka det kändes bra om någon hade kallat honom för något.

Jag skulle defintivt inte skrattat bort det. Mobbing behöver inte betyda slag.

Hur gamla är barnen förresten?

• Mariohn

Jag tycker att man som förälder ska sluta med sitt jäkla "mitt barn andras ungar" tänk. Jag tyckte inte heller att det lät så farligt men det är inte upp till andra att avgöra vad den retade pojken känner. Om han blir ledsen och din pojke är så jävlig att han fortsätter så är det din pojke som gör fel. Uppfostra ditt barn istället för att klaga på att andra barn blir ledsna när han beter sig illa mot dem.

• Anonym (221)

Man får inte kränka ngn.
    att kalla ngn för tex karlsson på taket är stötande.

Lika lite får man inte säga till barn som heter Britta att dom rimmar på fitta..(ursäka)

• Miss Maya

VA?! Då får du nog tänka om. Herregud, tur att inte du är lärare i alla fall!!

Tycker du inte det är mobbing om de stänger ute någon, kallar någon för elaka saker osv? Det måste alltså vara fysiskt?

Anonym skrev 2009-09-03 12:52:41 följande:
    De går i fyran. Men inte är det mobbig, han säger karlsson på taket o sen skrattar dem. Mobbing är väl när man slåss tycker jag.
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-03 12:52:41 följande:
    Du säger ju själv att den pojken som blir kallad för det blir ledsen så lägg ner. Din son ska sluta kalla andra barn för saker om de blir ledsna. Försök inte vända på det.
  • längtar och väntar

Mobbing är så mycekt annat än bara att slåss! Jag själv mådde oerhört dåligt några år av min skoltid för jag blev kallad öknamn!

Barn ska inte tåla att bli kallad något sådant och som förälder får man lära barnen att man inte säger sådana saker till andra!

• Anonym

mobbning kan mycket väl vara både fysisk och psykisk, ännu värre om den är psykisk kan jag tycka.
    de kanske är på honom väldigt mycket och kallar honom andra saker med, han kanske inte allr tycker det är så kul som din son tycker.

• Miss Maya

TS, om jag kommer till ditt jobb, eller vad du nu gör och kallar dig saker och så skrattar jag och andra människor åt dig, tycker du det är roligt?

Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna