Namnet Eddie, vad tänker ni på?
Vad tänker ni på när ni hör namnet Eddie?
Fint eller fult ?
Vad tänker ni på när ni hör namnet Eddie?
Fint eller fult ?
Jag tänker på min son son heter just detta mycket fina namn
Den kommentaren som vi alltid dock möts av är -Jasså, han är döpt efter Eddie Meduza
hehe okej !
Vi är inne på att sonen ska heta det, men har fått så många kommentarer om vad man tänker på när man hör namnet eddie, inte för att det spelar mig någon roll egentligen men kul att höra
vi har åxå funderat på att döpa vår son till eddie, men då har vi fått höra att det låter som en pizzabagare. jag tror inte att man förknippar det till något annat än till sin bäbis när han väl heter det. det är nog först innan man bestämt sig som man tänker på typ "jag hade en kompis i lågstadiet som hade en kusin som hette så och som var en riktig skitunge, så därför kan jag inte döpa honom/henne till just det namnet.."
Tänker på en gubbe i Tekken
alvinett
Det är sant, när man väl bestämt sig så är det ju bara bebisen man kommer förknippa namnet med.
Men blir så less på alla kommentarer,
"låter som en förortskille, kriminell"
"eddie oliva"
osv...
För mig kommer namnet Eddie alltid att vara förknippat med Eddie och maxon jaxon Eller ja, alla böckerna om Eddie och Anders men framförallt den. Eddie är ett bra namn
ja, min lillebror heter Eddie (i andranamn dock) och han är en riktig skitunge. Men jag hade en skolkamrat på gymnasiet som hette så och han var ju världens gulligaste kille. Han älskade att klä sig i rosa och hade en sån himla utstrålning så jag får fortfarande rysningar.
Men Eddie är ett fint namn tycker jag. Kör på det!
tänker på hunden i frasier:P
Jag tycker att namnet Eddie är så fint! Jag ville gärna att vår son skulle heta det men min man har en barndomskompis som inte är riktigt riktig som heter det så det fick tyvärr falla bort rätt snabbt :(
I övrigt har jag inga direkta associationer till det namnet. Kanske Eddie Murphy då...