janina76 skrev 2009-09-03 15:17:54 följande:
Undrar jag med..är i v.27 med helt föreliggande moderkaka. Har inte haft blödningar förutom en liten i v.23 då detta konstaterades. ska på koll igen om 2 veckor. Vilken vecka är du i? Har du blödningar? Andra besvär?
ja e i vecka 22 imorrn, har haft blödningar från o till i tidig grav, men det berodde delvis på att ja hade tvillingar från början o den ene försvann i vecka 12. ligger din i bak eller framvägg? har den vuxit neråt i modermunnen med? min ligger en bit ned i modermunnen o d e därför den troligen inte kommer flytta sig då det såg ut som den vuxit fast :/ sitter din fast? när den sitter fast o livmodern börjar växa så slits den j usönder till slut. min svärmor hade helt föreliggande med fäst i bakvägg, hon blev inlaggd i 3 veckor när livmodern växte massor, tillslut växde den uppåt, men hon ahde tydligen världens tur för dom trodde hon skulle få ligga fär till slutet. barnet får ju itne fixera sig o pressa på moderkakan, det är ju tydligen då dom brukar besluta om sängläge. jag får jätte lätt massor sd, får du oxå d?