Vilken glasögon-återförsäljare är bäst/billigast?
Jag har (efter ganska många år! ) insett jag måste skaffa glasögon!
Men vart ska man gå? Är/borde synundersökning vara gratis?
Finns det olika erbjudanden?
Tips tack!
Jag har (efter ganska många år! ) insett jag måste skaffa glasögon!
Men vart ska man gå? Är/borde synundersökning vara gratis?
Finns det olika erbjudanden?
Tips tack!
puff...
Ibland har jag sett att de ger gratis synundersökningar som en REA-grej typ. Brukar ibland komma som erbjudanden till nyinflyttade. Annars är det väl bara att kolla runt efter annonser med extraerbjudanden i tidningarna, eventuellt kolla i skyltfönstren. Tyvärr kostar en synundersökning några hundra i vanliga fall.
Jag har gått till synsam hela tiden (haft glasögen sen jag var 14) förutom en gång då jag gick till specsavers för att få 2 bågar till priset av en. Blev inte nöjd, tyckte de gav mig för starka glas, och hört andra som inte var nöjda heller. Kan ju förstås vara just den butiken i Luleå som det är fel på. Nu går jag till synsam igen, har nyss skaffat linser, och tänker nog hålla mig till synsam. Mest för att de känns pålitliga.
Tack för tipset!! Synsam finns på orten (Lerum) där jag bor, så det är ju positivt!
Fler med "syn"punkter?
Haha!
puff...
jag köpte två par glasögon idag och det gick på 1975:- med allt. Alltså undersökning och försäkring med.
Jag gick till smareyes. www.smarteyes.com
Jag vet inte vart du bor men denna optiker har affär på några ställen i sverige.
Har sett reklam på TV? Köp 2 bågar betala för 1??