• jema

Theo eller Silas?

Nu börjar lillebror närma sig två veckor, och än har vi inte kunnat bestämma oss om han är en Silas eller en Theo... Vad tycker ni? Bilder finns i mitt galleri.

Vi heter Fahlgren och storebror heter Isaac om det har någon betydelse...

• Svar på tråden Theo eller Silas?
  • Mamman till två

Gillar namnet Silas mer, dock tycker jag inte att det går bra ihop med Isaac alls.

Theo låter bättre

• lilla carro

Som förra skrev; Silas är lite finare men Theo passar bättre.. Fast vem säger att det måste passa med syskonens namn iofs? :)

• jema
    Mamman till två skrev 2009-09-03 19:29:02 följande:
    Gillar namnet Silas mer, dock tycker jag inte att det går bra ihop med Isaac alls.Theo låter bättre
    Det är precis det som är problemet! Silas var han för mig direkt på BB. Hade inte tänkt på namnet innan, men han såg helt enkelt ut som en Silas. Ju mer vi sa det så märkte vi att det var rätt svårt att säga ihop och började kolla på alternativ. Theo fastnade vi för då. Det passar både med efternamnet och storebror, och har en jättefin betydelse. Har lite svårt att släppa Silas bara, då det var det första jag tänkte på...
  • Mamman till två
    jema skrev 2009-09-03 19:35:50 följande:
    Mamman till två skrev 2009-09-03 19:29:02 följande: Det är precis det som är problemet! Silas var han för mig direkt på BB. Hade inte tänkt på namnet innan, men han såg helt enkelt ut som en Silas. Ju mer vi sa det så märkte vi att det var rätt svårt att säga ihop och började kolla på alternativ. Theo fastnade vi för då. Det passar både med efternamnet och storebror, och har en jättefin betydelse. Har lite svårt att släppa Silas bara, då det var det första jag tänkte på...
    Är din son en Silas så ska han självklart heta Silas!!...

Jag tittar på min son varje dag & tänker fel namn - namnet som dök upp i mitt huvud på bb mötte på stort motstånd & vi valde ett annat...
  • Mammut och Papput

Känner ni att han är Silas så är han det. Tänk om du väljer Theo för att det passar? Du kanske fortsätter att älta att du inte valde Silas... Se på er son och känn efter. Vilket namn vill du säga till honom?

• musli

Man känner oftast första gången man "träffar" sin bebis i den riktiga världen om namnet man valt är rätt... Ibland poppar ett annat namn upp direkt och då är det säkert namnet som är rätt... Våran lilla var en Hanna och vi hade bestämt Hanna innan. Min lillebror skulle hetat Daniel men han var en David. Jag skulle hetat Jessica men jag var en Beatrice när jag väl kom ut...

Jag går på magkänsla. Lillebror som kommer snart heter Elias än så länge men jag lämnar inga garantier på att han är en Elias när han väl kommit ut...

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • jema

Åh, vad detta är svårt. Nu har jag ju kallat honom Theo i två dagar och det känns inte som en B-lösning eller så, de väger lika just nu. Vi provade att kalla honom Joel en dag, men det gick inte alls. Jag sa fel hela tiden Jag måste kanske bara bestämma mig för något av dom...

• isisisis

Theo är ju "gud" på grekiska.
    Silas hette väl han självplågaren med piskan i Da Vinci koden?

Svar på tråden Theo eller Silas?