• Jesssssiicca

Tips vid tandsprickning?

Hej!

Har en dotter på snart 14 månader, som under den senaste tiden fått många tänder samtidigt som håller på och spricka igenom.
    Detta har gjort att hon sover JÄTTE dåligt, hon kan ligga och skrika i flera timmar, inatt var vi tvugna att gå upp och vara vakna tre timmar för att hon vägrar/kan inte sova.
    Vi har testat och "smörja" lite alvedon på tandköttet,och bitring har hon (men kan juh inte andvändas på natten)

Så jag undrar om ni har några tips när det gäller tandsprckning?

• Svar på tråden Tips vid tandsprickning?
  • PetraMunchen

Man har inte salva i Sverige? Här i tyskland kan man köpa en salva på apoteket som man smörjer in. Den har en svagt bedövande effekt. (Jag har provat på mig själv) Smakar rätt otäckt men vår son verkar gilla den och han blir lugn när vi smörjer in...

Att gnida alvedon på tandköttet är värdelöst, bättre att ge alvedon som stolspiller då.

• Jesster

När barnen har så ont så får de en halv Ipren och en Alvedon samtidigt (suppar). Det ger bäst smärtlindring.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Muppmamma

Man kan gnida med flytande Alvedon eller fixa Dentinox från Norge - kanonbra!

• sonen08

panodil flytande fungerar kanon på sonen här hemma när han får tänder samt ge han en bitring så kyler det ner. suppar kan man med ge ju. men här fungerar flytande. ger han en liten sked med flytande gnider inte på tänderna.

Svar på tråden Tips vid tandsprickning?