Min 5-åring kissar på sig dagligen
Ja, i stort sett dagligen kissar hon på sig. Ibland litegrann, ibland mer. Hennes tvättkorg luktar alltid kiss. Hon är inte så där jättebra på att torka sig efter hon kissat heller så även om hon inte kissat på sig så luktar hennes trosor kiss ändå.
Jag och min sambo har tjatat och tjatat, gå på toa när du är kissnödig, försöker även se till så att hon går på toa innan vi ska gå ut o.dyl. Vi har frågat henne varför hon inte går när hon är kissnödig och hon har gett oss lite olika svar... "Jag vet inte", "jag hinner inte", "jag känner inte när jag är kissnödig" osv. Vi har försökt förklara för henne att man kan få ont i snippan om man går med kissiga kläder.
Och det här med att hon inte känner, det gör hon definitivt. Det syns tydligt på henne när hon är kissnödig, hon håller handen mellan benen, kniper ihop benen osv. Frågar man henne då om hon är kissnödig så kan hon svara "nej" och så får man ändå uppmana henne att gå på toa.
Hon fick ett syskon för några mån sen så troligtvis har det ett samband med det. Hon kissade på sig innan det också men det var inte riktigt så mycket/så ofta.
Det jag undrar är ju hur man gör för att få henne att gå på toa när hon behöver? Har tänkt ta upp detta på BVC nästa gång vi ska dit med hennes syskon, men vill gärna ha lite tips innan dess.