Slemlösande/hostmedicin till gravida???
Någon som vet om det finns någon bra huskur alt. medicin som man kan ta som är slemlösande medan man är gravid?
Någon som vet om det finns någon bra huskur alt. medicin som man kan ta som är slemlösande medan man är gravid?
bisvon finns på apoteket
Jag läste precis om den eftersom jag har den hemma. Det står så konstigt så man fattar inte om det är ok att ta den eller inte.
"Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats. Man bör dock bara använda läkemedel under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna. Rådgör med din läkare om du är osäker."
Jag använde den och noskapin i början av hostan efter att ha frågat min läkare. Han sa inga problem. Sen bytte han ut det till coccilana etyfin för min hosta..
jag var inne på apoteket och hörde mig för i bisvon och då rekommenderade hon det inte till mig eftersom jag var gravid, eftersom det nästan inte är testat. Så jag fick gå därifrån utan.
Jag fick cocciliana etyfin när jag var gravid... Det hjälpte dock inte.
Slemlösande mediciner tar ofta väldigt lång tid på sig för att börja ge effekt.. vi snackar månader...
Drick mycket vatten och be att få bricanyl lr nåt som vidgar lufvägarna så att slemmet lättare kommer ut...
Har kommit hem från apoteket med både nässprey o hostmedicin.
Det blev en nässprey renässans mentol plus och en hostmedicin/slemlösande quilla simplex.
Nässpreyen är en koksaltlösning så den ska vara kanon! Och hostmedicinen är helt ok att använda så nu hoppas jag på att det hjälper oxå
Tack för hjälpen!!!