Vi har en "gammal" Volvo V70 som det bara är problem med. Den är 8 år och vi har haft problem med koppling, växellåda, bromsar och avgasrör. Nu är det fel på bromsarna igen och vi är ganska less på alla fel som blir för det har varit dyrt. Därav att vi ens tänker tanken på en ny bil.
Vi kommer behålla Volvon och behöver en mindre som jag kan ha och pendla i men även en som vi sen kan ha på helger till affär och till träning för barn etc. Volvon kommer sambon ha i veckorna för att ta sig till sitt jobb och för att köra barn till skolan.
Vi bor i radhus och det krävs tyvärr två bilar, barnen går i skola i helt fel riktning med tanke på mitt jobb och de har två mil till skolan så de måste få skjuts för det finns ingen skolskjuts. JAg behöver åka 6.30 om jag ska hinna till mitt jobb så jag kan inte köra barnen till skolan, måste min sambo göra. Vi har barnen varannan vecka, jag har försökt åka tåg veckorna vi har barnen, i försök att slippa köpa en bil till men det fungerar inte. Det tar 3 timmar enkel resa, jag kan inte resa 6 timmar om dagen. Får ingen tid för att leva. Och att sitta och pendla 24 mil om dagen i en Volvo som suger i sig 0.9 är inte hållbart.
Kan ju tillägga att jag försöker hitta jobb närmre men det är tufft, är lärare och det finns inte mkt jobb.