räcker 4 tårtor till ca 40 pers?
Tänkte göra 4 st tårtor åt 40 pers. tårtorna är vanliga runda o jag jar för mig att det står på dom att dom räcker till 10-12 pers.
hur många tårtor har ni gjort till ca 40 pers?
Tänkte göra 4 st tårtor åt 40 pers. tårtorna är vanliga runda o jag jar för mig att det står på dom att dom räcker till 10-12 pers.
hur många tårtor har ni gjort till ca 40 pers?
Vår erfarenhet är att man inte äter så mycket tårta. Vi har haft några kalas nu och det är alltid över mer än hälften av tårtan så vi har dragit ner rejält. En bit från konditoret är ju som två. Så ja, jag är säker på att det räcker med 4 tårtor. Jag skulle bara göra 3 st.
Om det gäller barnkalas så räcker det. Gäller det vuxna personer så hade jag nog tagit 5 tårtor...de brukar räkna med ganska små bitar per person.
Ska ni bara ha tårta? Eller kakor å bullar innan? Mat?
Jag skulle nog satsa på 5 iallafall.
5 st? Shit, vad ni måste trycka tårta på era kalas Snooze och Evangeline72!
ja 5 lät mycket... det är på ett dop o dem flesta är vuxna. innan kommer det bjudas på bullar o kakor.
vill ju absolut inte att det ska bli för lite tårtor, men inte en massa över heller. hmm, svårt det där.
men då blir 4 bra då?
nån mer?
Tycker absolut 3-4st verkar mer än bra.
Vi hade 4 tårtor till ca 40 pers(vuxna) och vi fick en massa över, nästan en och en halv. Det var 10-12 bitars tårtor vi hade =)
Ehh, 2 tårtor går lätt åt till 12 pers här när någon fyller år+ kakfatet.
Hellre för mycket mat och tårta så att folk kan ta mycket om de vill ocvh gillar det än att göra för lite så att folk inte vågar ta mer fast de vill.
8 tårtor kanske räcker om ni också bjudit på mat och kakbuffé.
Det finns alltid de som vill ha två (eller fler) bitar och sen finns de de som inte äter alls !
Jag tror att 4 tårtor räcker, om man räknar med 10 bitar per tårta så är bitarna rätt lagom och det finns säkert mer än 1 som tar en liiiiten bit alt inget alls.
Måste bara tillägga att min släkt äter mkt! tårta hehe
En tårta ger 8 normala bitar i mina bjudögon. Vissa tar 2-3 sådana bitar.
Cloudberry the 1st, återigen, shit vilka tårt-monster det finns!
Haha japp här älskar vi tårta=) Hade lätt klämt en 10-bitars på oss 3 här hemma=)