• Anonym

för feg att separera

Jag känner mig riktigt feg för jag har inte kraft, mod eller styrka att separera. Vi har inget sex och jag gillar inte att vara nära honom. Han är bra på alla vis men jag känner inte kärlekskänslor för honom längre. Jag känner att jag älskar honom för att han är en bra person och pappa osv men jag kan inte tänka mig att mitt kärleksliv resten av mitt liv är som det nu är mellan oss. Jag är 30 och en passionerad person. Nu är jag en seg energilös celibat-mamma...Det stämmer inte med en bild jag har av mig själv. Vårt barn är en trygg liten person som sover på nätterna så han ger energi snarare än tar.
    Vi går i familjeterapi men fokuset där är att vi ska hitta sätt att hitta tillbaka till varandra. Jag vet inte hur jag ska avsluta vårt liv ihop? Han vill absolut ha mig sexuellt och som partner i resten av sitt liv. Jag fattar inte kan han tycka allt är bra medans jag inte gör det? Så borde det ju inte kunna vara? Han borde inte trivas med mig även om jag är bra på att "spela" glad och lycklig? Han borde ju genomskåda det efter 7år tillsammans...
    Jag vill inte inleda någon annan relation men visst har tanken funnits på sex med andra.
    Vad ska jag göra? Det är så otroligt svårt när han inte har några fel!!!
    Snälla hjälp jag blir bara mer och mer grå för varje dag som går. Vart är den blommande person som jag varit?

• Svar på tråden för feg att separera
  • Anonym

Tips någon? Har någon det lika? Finns det hopp för mig? Är det värt det att bryta upp?

Svar på tråden för feg att separera