• Anonym (Urk!)

Illaluktande navel med blod?

Det här låter säkert äckligt men jag måste fråga!
    Min navel är rätt djup och inåtgående. Jag sköter hygienen noga där men tycker alltid att mitt "navelludd" luktar illa. Och vid mens så är navelluddet lite blodblandat Det är inga mängder eller så, har alltid varit så här. Nån som kan veta vad det beror på? Kommer navelluddet liksom inifrån eller? Förslåt om jag förstört er måltid eller så nu
    Är det nån som lider av samma sak (har svårt att tro det)?

• Svar på tråden Illaluktande navel med blod?
  • Anonym (Urk!)

Nu puffar jag! Finns det verkligen ingen som har nån teori om det här??

• Anonym

Kan ju vara så att du har en fistel i naveln.
    Hade jag när jag var liten och det var tydligen som ett sår som inte ville läka (alltså lite blod å sårvätska å så, och det lär väl knappast ha luktat hallon).

Kontakta vårdcentralen!

BTW, min navel luktar också illa, om jag inte badar/duschar varje dag!

• Anonym

Ingen aning men jag har själv VÄLDIGT känslig navel och tror detta beror på att något är fel på den. Den går som en stjärna inåt och en gång drog jag ut en lång seg sak av koagulerat blod, riktigt vidrigt och ibland kan jag hitta små sårskorpor däri.

• Anonym (Urk!)

Då är jag inte ensam alltså! Min navel är också väldigt känslig och har ofta också sårskorpor där.

• Anonym

Det värsta jag vet är om någon rör runt eller ännu värre: Pillar mig i naveln. Skulle aldrig i mitt liv kunna ha en piercing där (trots att jag tycker det är fint på andra) och med tanke på hur mycket andra kan röra sina utan problem tror jag min har läkt ihop fel på något sätt. Inget allvarligt, men det är knappast som en "knapp" som vissa har, om du förstår vad jag menar?

• Anonym (Urk!)
    Anonym skrev 2009-09-05 13:17:36 följande:
    Det värsta jag vet är om någon rör runt eller ännu värre: Pillar mig i naveln. Skulle aldrig i mitt liv kunna ha en piercing där (trots att jag tycker det är fint på andra) och med tanke på hur mycket andra kan röra sina utan problem tror jag min har läkt ihop fel på något sätt. Inget allvarligt, men det är knappast som en "knapp" som vissa har, om du förstår vad jag menar?
    Ja, min är inte heller någon knappnavel utan inåtgående och djup. Hatar min navel, tycker överhuvudtaget navlar är äckliga. Skulle heller aldrig kunna pierca mig där.Urk!
  • Anonym

Är din också som en inåtgående strut eller stjärna?

• Anonym (Urk!)
    Anonym skrev 2009-09-05 13:28:28 följande:
    Är din också som en inåtgående strut eller stjärna?
    Strut! Och djupt inåtgående. jag skäms för min navel på stranden etc. Den är inte vacker och liksom äcklig tycker jag.
  • TeAmo

Jag brukar också ha någon konstig vätska, fast jag försöker göra rent varje dag. Ska man gå till läkaren tro?

• Anonym (Urk!)
    TeAmo skrev 2009-09-05 13:30:46 följande:
    Jag brukar också ha någon konstig vätska, fast jag försöker göra rent varje dag. Ska man gå till läkaren tro?
    Nä, det är nog inget konstigt då. Man får helt enkelt rensa och tvätta ordentligt varje dag. Men det gör jag ju! Och ändå luktar det illa och luddar sig. Fattar inte.
  • TeAmo

Jag vet, det kommer tillbaka på en gång!

• Anonym (blodig)

Hej.
    Jag har också blött ut naveln.
    Inte så att det har runnit men när jag sticker in en tops kommer det blod.
    Undra om de är att naveln är känslig?
    Någon som vet hur naveln ser ut, om det är tunnt skinn längs in?

• Anonym

Min navel luktade också illa när jag var yngre. Men sen försvann det utan att jag gjorde nåt särskilt! Och senaste åren har jag inte haft några problem alls med naveln.
    Ring vårdcentralen och fråga, det lär nog inte vara första gången dom får frågor om en navel, så du kanske får nåt bra tips på vad du kan göra.

Svar på tråden Illaluktande navel med blod?