• Sigrid

Vilket mål är nyttigast på McDonnalds?

Vilket mål är nyttigast på McDonnalds?

Jag äter sällan där, men ska överaska sonen idag med lite lunch där. Vad ska jag välja (till mig själv) om jag inte vill ha något jätteonyttigt?

• Svar på tråden Vilket mål är nyttigast på McDonnalds?
  • Bebissss

Ah du äter där sällan så unna dig något riktigt gott:)

• isisisis

Äter man väldigt sällan,kan man ju kosta på sig att äta lite onyttigt
    Det blir ju lite trist annars .

Men annars kan man ju byta ut läsken mot mjölk,avstå pommes friten och välja sallad eller annat till.

De är väl de värsta bovarna

Sedan är det ju vitt bröd till allt,men det får man väl ta

• Vårflickan84
    isisisis skrev 2009-09-04 11:59:05 följande:
    Äter man väldigt sällan,kan man ju kosta på sig att äta lite onyttigt Det blir ju lite trist annars .Men annars kan man ju byta ut läsken mot mjölk,avstå pommes friten och välja sallad eller annat till.De är väl de värsta bovarna Sedan är det ju vitt bröd till allt,men det får man väl ta
    men det finns väl fullkornsburgare? =)
  • isisisis
    Vårflickan84 skrev 2009-09-04 12:00:35 följande:
    men det finns väl fullkornsburgare? =)
    Finns det det? ja,det är ju bra isåfall
    Men man kan väl inte få fullkornsbröd till vilken meny som helst?
    Tex om jag vill ha en fiskburgare i fullkornsbröd? Eller?
  • Vårflickan84
    isisisis skrev 2009-09-04 12:02:46 följande:
    Finns det det? ja,det är ju bra isåfall Men man kan väl inte få fullkornsbröd till vilken meny som helst?Tex om jag vill ha en fiskburgare i fullkornsbröd? Eller?
    jaha nej inte på det viset iofs.
    nu var det längesen jag var på donken, men då fanns det nåt nyttigt mål med fullkornsbröd. vet ej om det finns kvar!
    man kan ju alltid fråga om man kan få sånt bröd med fisken
  • Undret Gilan
    Sigrid skrev 2009-09-04 11:56:31 följande:
    Vilket mål är nyttigast på McDonnalds?Jag äter sällan där, men ska överaska sonen idag med lite lunch där. Vad ska jag välja (till mig själv) om jag inte vill ha något jätteonyttigt?
    Mc bean och co med sallad istället för pommes frites!
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Morbid Mistress

Det beror ju på vad du anser vara nyttigast. Är nyttigast det med minst kalorier så finns det sallad med en kycklingfilé och sallad.

• SilverEmma

En QP meny är skitnyttig!

Bröd, kött, ost, salt & fett....hela kostcirkeln!

*lever i sitt lala-land*

• linjes

ta en sallad om du inte vill vara onyttig,ta bort crutongerna och dressing så har du en lagom tråkig måltid

• Snuttjulla

deras kycklingnuggets är ganska nyttiga, och goda. och vi brukar byta pommes mot sallad. och så minimorötter... Äter alltid happy meal, jag med...

• aprilsill

Klart att du kan få fullkornsbröd till fisken, det är bara att be om det! Har själv jobbat där så jag vet.... Sen är ju alla light läsker bra alternativ kalorimässigt, samt att jag alltid väljer morötter istället för pommes.

• Allt går fort

Har jobbat där och många som var "Nyttig" men inte ville ha sallad  tog en vanlig burgare som fullkorn "dock inte big som inte går att göra dubbel med fullkorn" Sen morötter, äpplen, sllad eller bönsallad till och dom drack ramlösa eller mjölk till=)

• linjes
    aprilsill skrev 2009-09-04 12:09:21 följande:
    Klart att du kan få fullkornsbröd till fisken, det är bara att be om det! Har själv jobbat där så jag vet.... Sen är ju alla light läsker bra alternativ kalorimässigt, samt att jag alltid väljer morötter istället för pommes.
    ja vatten eller mjölk lär ju vara nyttigare än light läsk iaf eller varför inte en riktig läsk som är bättre än light läsk...
  • Valente

Mc Donalds är äckligt, hela menyn. Tar hellre och köper en pizza eller take-away-wook med mig och sätter mig i en park eller på stranden, så blir det lite kul picnick. Men ibland får man offra sig för de små. När dottern var liten började hon yla om hur hungrig hon var varenda gång hon såg en Mc Donalds-mås, det spelade ingen roll om hon just hade ätit. Det var ju bara så kuuuul att gå dit!

Men isådana fall... Vegoburgaren är rätt okej. Sidesallad istället för pommes, och jouce eller ramlösa istället för läsk. Finns sallader också.

• aprilsill
    linjes skrev 2009-09-04 12:12:24 följande:
    ja vatten eller mjölk lär ju vara nyttigare än light läsk iaf eller varför inte en riktig läsk som är bättre än light läsk...
    Och du kan inte läsa vad jag skrev eller? KALORIMÄSSIGT är light läsk bättre.
  • tinkerbell

jag äter ibland på mcdonalds,,men oftast på burger king och då väljer jag en vanlig meny,,men jag tar vatten till,det blir ju lite nyttigare,,avskyr läsk,tycker det smakar blask så för mig fungerar det bra att ta vatten till mina menyer.

Svar på tråden Vilket mål är nyttigast på McDonnalds?