Avslappnings-CD vid insomning?
Är det någon som har något tips på någon bra CD som jag kan använda vid läggning? Kanske nån avslappnings-CD för barn om det finns.
Någon som har prövat?
Fungerar det bra??
Är det någon som har något tips på någon bra CD som jag kan använda vid läggning? Kanske nån avslappnings-CD för barn om det finns.
Någon som har prövat?
Fungerar det bra??
Ingen som har något tips?
jag skulle oxå vilja veta, så jag hoppar in här, hoppas det är ok?
Åh, det här undrar jag också! Ingen som har positiv erfarenhet av lugn musik/avslappnings-cd vid läggdags?
Våran dotter har en skiva med vaggvisor utan sång som hon fått från goboken som hon lyssnar på varje kväll och när hon ska sova på dan. Jag tycker den lugnar henne jättebra, oftast behöver vi bara lägga ner henne i sängen, sätta på musiken och gå ut...så ligger hon och bökar runt i sängen tills hon somnar..
Vi kör med en skiva som inte är en särskild barnmusik skiva... Den är jättebra tycker jag, vi har kört den sen dottern var riktigt liten och hon kör med den ännu (hon är nu 4,5 år)
Skivan heter inre harmoni 2
och ser ut så här: www.theta.se/Product.aspx
Säljs lite här och var.
Det finns också bra skivor med avslappning för barn, men där är det tal till. Det finns en som heter regnbågslandet och en som heter lek med delfinerna. Det är två avslappningsstunder på vardera skiva, sen är det två instrumentala spår också... De är jättebra men det beror ju på om man vill ha med tal eller ej...
De kan du läsa om bl a här:
www.vattumannen.se/Product.aspx
(finns också att få tag på lite här och var...)
En annan helt underbar skiva som vi kört med ibland är Moder Jord. Den är verkligen underbar och jag kan varmt rekommendera den. Den är instrumental och du har avslappningsmusik i kombination med ett tempo som känns som hjärtslag... Ja det är svårt att förklara... Men bra är den!
Den ser ut så här:
På mitt jobb har vi också använt den här skivan under vilan. Också mkt bra skiva...
Tusen tack till alla svar!! Ska bege mig "ut" och leta efter någon lämplig skiva. Nu har jag ju flera tips att kolla upp. Perfekt! Det svåra blir väl i så fall att välja. Jaja, vi får se....