• Tola

Blod i bajset hos 12 veckors kattunge,vad kan det vara?

någon som vet?

• Svar på tråden Blod i bajset hos 12 veckors kattunge,vad kan det vara?
  • Tola

dom äter torrfoder och burkmat! det som är synd är att jag vet inte vilken av dom det är! vi har tre! :/

• myskatt

Vilket märke? Är det kattungefoder?

Gå till apoteket och köp avmaskningsmedel och avmaska alla ungar + mamman samt köp ett högkvalitativt kattungefoder och ge dem. Vuxenmat är för hårdsmält för små magar.

• myskatt

Bra .

Jag har alltid använt Royal Canin Babycat när mina va små. Sen kan jag tipsa om Banminth pasta för avmaskning.

Gå in på forumet på www.katter.nu om du undrar mer!

Lycka till!

// My

• Lindicken

det kan var så att hon bara är lite känslig i magen, vissa katter får blod i bajset så fort man byter foder till dom...

• EllaGirl

Ge välling och barnmat. Eller kokt torsk. Funkade på min katt när hon hade blod i avföringen.

• EllaGirl

Med barnmat menar jag den för människor =)

• miss kitty

jag skulle ha satt mig på spaning vid kattlådan och försöka komma på vem av dem det är och sedan hålla just den missen under extra uppsikt. Men om alla 3 äter bra och verkar pigga i övrigt så är det säkert ingen fara så länge det inte fortsätter allt för många dagar till, kattungar kan ju tugga i sig konstiga saker som kan ha orsakat det och så kan det faktiskt vara sår i rumpan också (det är jag ganska säker på att en av mina hade en gång).

• ShuppShupp

Jag ar hört att det tydligen är ganska vanligt att kattungar kan ha lite blod i bajset.. Det ska inte alls vara någon fara..
    Det är bara något blodkärl som har spruckit... precis som det kan göra på oss människor med..

Så jag tror att du kan vara lugn.. det kommer gå över snart..

• wellah

avmaskning är a och o.... kör några kurer med 2 veckors mellanrum..... hoppas dom blir bra i magen de små trollen!

Svar på tråden Blod i bajset hos 12 veckors kattunge,vad kan det vara?