• Anonym

    generande hårväxt

    Hej!

    Jag har väldigt mycket hår kring bikinilinjen och även bak på låret har en gång rakat mig där,så det växer snabbt och är stubbigt.

    Jag kan aldrig gå med trosor el bikini el tom korta shorts,skulle vilja ta bort det permanent,har hört om laser men funkar det?

    Det kostar ju endel så man vill ju att det skall funka.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden generande hårväxt
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Har du prövat att vaxa bort håret? Det är inte särskilt dyrt och håller relativt länge, 2-4 veckor innan du behöver göra det igen. Håret växer ut tunnare och mjukare än om du rakar. Du kan göra det på salong vilket går snabbt och lätt. Det finns även hemma-kit om du vill köra en budget-variant. Har du känslig hy bör du göra ett test på ett mindre område först så du vet om du reagerar på produkten eller ej. Det finns olika typer av vax du kan köpa och använda själv hemma. Dels s.k vax-strips (remsor) tex från Veet (finns i vanliga varuhus som Åhlens) eller varmt flytande vax. Det kommer i en burk och man får själv värma i micron.


    Håret ska inte vara för långt eller för kort när du vaxar. Två till tre centimeter annars har vaxet inget att "ta tag" i. Vaxet ska strykas på i hårets växt-riktning och tas bort i motsatt riktning.
    Fördelen med varmt rinnande vax istället för vax-remsor är att vaxet lägger sig runt hela strået och du får med mer hår i "rycket". Det kan vara lite ovant att hantera dock om det är första gången, därför rekommenderar jag salong. Risken för hårsäcksinflammation är även mindre om du gör det på salong.

    Att ta bort håret permanet kostar en del ja. Här kan du läsa mer om permanet hår-bort-tagning. http://www.kirurg.com/H_rborttagning/h_rborttagning.html

    Lycka till!
    Mvh
    Åsa

Svar på tråden generande hårväxt