• Njord

behövs bäddmadrass till resårbotten?

Har funderingar på att köpa en resårbotten till sonen (istället för juniorsäng btw, han är snart 2½ år) och är osäker på om man behöver en bäddmadrass till, tänkte ev inhandla denna:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30152493

erfaenheter? tips? råd? tankar?

• Svar på tråden behövs bäddmadrass till resårbotten?
  • Nenne 71

Jag skulle satsa på en bäddmadrass också. Lättare att tvätta vid en olycka.

• Elli47

Bäddmadrass är ju bra att ha om man spyr, kissar eller råka bloda ner sängen... det är ju skydd mot själva madrassen.

• Lalalong

Jo, dels är ju bäddmadrassen bra som lite extra skydd i sängen som de andra sagt, men sen är det ju också en komfortfråga.
    Det är inte skönt att sova på en resårmadrass utan bäddmadrass.

• Bjornis

Komfortmässigt bör du ha en bäddmadrass. Det kommer bli hårt annars! 
    Prata med personalen på sovrum, de har koll på vad du behöver.

• enAnnan

Det måste man väl ha. Hur får du annars lakanet att sitta kvar?
    Dottern har en Ikea säng och den är bra.

• mizzan

Tycker själv det är obekvämt utan bäddmadrass på en resårmadrass. Man känner bara fjädrarna annars.

• Elli47
    enAnnan skrev 2009-09-04 14:44:35 följande:
    Det måste man väl ha. Hur får du annars lakanet att sitta kvar?Dottern har en Ikea säng och den är bra.
    {#lang_emotions_laughing}
  • enAnnan

Men seriöst, hur får ni lakanet att ligga kvar?

• Lalalong
    enAnnan skrev 2009-09-04 14:52:40 följande:
    Men seriöst, hur får ni lakanet att ligga kvar?
    Jag hade ingen bäddmadrass på min säng när jag bodde hemma... och ja... lakanet låg väl helt enkelt på bottnen och hängde över kanterna bara.
    Det funkade faktiskt.
    Men som sagt, det var inte skönt! Fast det visste jag nog inte då. Det var ju så jag sov...
    Det var när jag och min sambo köpte en dubbelsäng när vi flyttade ihop, som jag insåg att man har bäddmadrass på och då märkte jag skillnaden
    Det var mycket skönare.
  • Njord

tack för era svar, tänkte inte på att bäddmadrassen ger skydd mot själva madrassen då vi har madrassskydd som tål väta i sonens spjälis

sen tänkte jag att om nu madrassen har följsamt stöd och allt det där så kanske det inte märks om man lägger en bäddmadrass ovanpå

lite svårt att råga personalen då vi ska köpa det online då vi inte ens har körkort (maken och jag är 42 resp 41 - så vi lär inte skaffa det snart heller )

• Bjornis

Ett tips, det fins ju en madrassguide på nätet där du fyller i bland annat längd och vikt och hur man sover och får sen upp förslag, bland annat på resårbotten och passande bäddmadrass. Kanska kan va nåt!

Svar på tråden behövs bäddmadrass till resårbotten?