knät ur led, tömma på vätska? ingen som lyssnar.
i lördags gick mitt knä ur led, gjorde fruktansvärt ont.
har gått med kryckor sedan dess och det var ganska svullet i några dagar men har gett sig nu liksom smärtan, eller ja, det mesta av smärtan.
nu har jag som ett "tryck" i knäet och det känns som att det är en vattenballong inuti det.
har läst att man kan tömma det på vätska, vilket jag gladeligen skulle göra om jag fick, det känns som om att jag bara får ur det som är i knäet så kommer jag kunna stödja på det igen, känns på tok för obehagligt att göra det nu.
ringde till vårdcentralen som hur jag än berättade hur det stod till ändå på något sätt fick det till att det bara var svullet och att jag skulle vänta till måndag. när jag pratade om att tömma det så verkade det inte ens som hon förstod vad jag pratade om, väldigt irriterande.
någon som har varit med om något liknande som har förslag på vad man ska ta sig till, ska jag verkligen vänta längre?
och vart hör jag av mig? går ju inte att få tag i någon sjukvård nu för tiden utan att stå i kö för att få ens en telefontid. kan man åka in till akuten även om man inte känner att man håller på att dö av smärta?
snälla hjälp mig, blir snart vansinnig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-04 14:44
var in till akuten och blev röntgad i lördags,inga benflisor eller så lösa, verkade helt ok.