• Anonym

Måste man få mensen under sockerpiller perioden?

Hej. Jag äter p-piller nu o är inne på fjärde dagen med sockerpiller men ingen mens har kommit och jag känner inte att den skulle vara på väg.
    När jag åt p-piller för några år sedan fick jag alltid mensen på dag 2 med sockerpiller.

Måste man få mensen under sockerpiller dagarna eller kan den komma senare när man börjat på ny karta igen?

Börjar nästan bli lite orolig för graviditet, bytte nämligen från minipiller till p-piller o hade sex på dag 4 med p-piller, o så gick det en dag som jag inte tog nåt piller alls på mellan mini piller o p-piller.

Men det känns ganska orimligt att jag kan ha haft ägglossning redan på dag 4 med p-piller? Men vem vet...

• Svar på tråden Måste man få mensen under sockerpiller perioden?
  • Anonym (Vanligt?)

Ibland kan mensen bli konstig av hormonpreparat och när man byter mellan sorter, jag tror inte att du behöver vara gravid. När jag åt piller tidigare var jag väldigt regelbunden, men så ett par gånger fick jag ingen mens alls. Men ta ett test så slipper du fundera!

• Anonym

låter betryggande :P jag avvaktar några dagar o ser om mensen dyker upp, annars få jag ta ett test!
    Jag har alltid haft regelbunden mens, men med minipillrerna blödde jag hela tiden så de var därför jag bytte.

• Anonym

*puffar lite* om det är fler online nu kanske?

Svar på tråden Måste man få mensen under sockerpiller perioden?