• Emelie1988

ont i underlivet

har lite ont i underliver i bland går i i v 16 imorrn e de normalt?

• Svar på tråden ont i underlivet
  • youpinalle

Har ochså så även rejäl "mens värk" men tydligen är det normalt

• Tiikeri

Jag har inget minne av att jag hade ont i underlivet vid första graviditeten. Men den här gången så faktiskt, där runt vecka 16 fick jag också ont i underlivet. Inte alls som mensvärk. Snarare som en agressiv ilning längre ned runt hela underlivet. Ilningen dök oftast upp när jag böjde mig ner, och kunde sitta kvar ganska länge. Aj, kom ihåg att det gjorde ont alltså!!

• Tiikeri
    pickaboo skrev 2009-09-06 20:28:19 följande:
    Om det är smärta i blygdbenet ni har, så är det foglossning
    Njaa.. Fast vecka 16 är väl lite väl tidigt för foglossning va?
  • pickaboo

Min foglossning började runt v 16... Då kändes det som ilningar i blygdbenet. Nu är jag sjukskriven för det (v 29)

• AnnaMarie

Hej!

Jag har också de där ilningarna vid blygdbenet. Jag har frågat min barnmorska om det och hon sa inget om foglossning..? Jag känner de tbara lite då och då, alltså inte en s varje dag utan bara några ggr på en dag och några få dagar per vecka. Kan det ändå vara foglossning?

• pickaboo

Klart att det kan vara foglossning. Man kan ibland känna att det värker om man bär på tunga kassar. Då ilar det extra mycket. MAn kan också känna fogen på blygdbenet (går vertikalt i mitten av benet) och om man trycker där smärtar det (som knivar).

• Tiikeri

Aha, mina ilningar fick jag ju när jag skulle ta mig upp efter att ha böjt mig ner, eller om det var när jag böjde mig ner... kommer inte ihåg. Men det kanske var foglossning då! Konstigt att jag inte har något nu senare i graviditeten, kanske min kropp har vant sig på något vis. Bara för mig att hålla tummarna att de håller sig borta, för väldans otrevligt var det!!

Svar på tråden ont i underlivet