Ngn som provat både Yasmin o Diane?
Åt Diane 6 år innan jag blev gravid - tog det mot acne. Nu är hyn bättre så jag funderar på att byta till p-pillret Yasmin/Yas? Ngn som provat båda? Fick ni mer biverkn av Yasmin?
Åt Diane 6 år innan jag blev gravid - tog det mot acne. Nu är hyn bättre så jag funderar på att byta till p-pillret Yasmin/Yas? Ngn som provat båda? Fick ni mer biverkn av Yasmin?
Har provat Yasmin men inte Diane. Har provat lite andra skydd också. Jag har dock trivts bäst med Yasmin, gick inte upp i vikt, fick inte mer acne. Men jag fick sluta med p-piller eftersom mitt blodtryck var för högt, men det var inte i samban med att jag åt Yasmin.
Jag har inte ätit Diane men däremot både Yasmin och Yas. Yasmin var super... nästan ingen mensvärk och superfin hy. Böt sin till Yaz och fick massor av konstiga biverkningar, mådde riktigt dåligt. Nu jobbar jag och pojkvännen på barn men när det blir dags för p piller igen kör jag lätt Yasmin.
Jag fick ingen biverkning av Yasmin, bara positiva effekter.
Jag mådde sjukt dåligt av Yasmin. Hade jätte ont i magen och spydde som en gris de första två veckorna av kartan, sen mådde jag illa den tredje veckan. För att återigen börja må jätte dåligt när jag började på en ny karta. Så jag la bort dem.
har testat både diane och yasmin. diane var 1000 gånger bättre för min hy, tog bort precis allt och jag hade ganska jobbig hy. Yasmin gav inga biverkningar men var inte i närheten lika effektiv på acnen!
när vi är klara med våra barn, (väntar nr2 nu) så kommer jag att gå tillbaka till diane utan tvekan!
lycka till!
har testat både diane och yasmin. diane var 1000 gånger bättre för min hy, tog bort precis allt och jag hade ganska jobbig hy. Yasmin gav inga biverkningar men var inte i närheten lika effektiv på acnen!
när vi är klara med våra barn, (väntar nr2 nu) så kommer jag att gå tillbaka till diane utan tvekan!
lycka till!