• HardcoreHunny

tips på nytt efternamn!!!

Nu har sambon friat! Vilket är sååå underbart!
    Självklart sa jag JA! Men så är det den "lilla" detaljen att jag inte vill ta hans efternamn, Olsson, detta visste han om sedan några år tillbaks.
    Jag heter Persson efter min styvfar så det är inte heller aktuellt att behålla...
    Så nu önskar jag lite härligt kreativ hjälp med ett nytt efternamn!

*Det ska vara ett namn som funkar på engelska oxå, så inga åäö...
    *Våra intressen gemensamma intressen är bilar & musik.
    *ALLA förslag är såklart av intresse!

• Svar på tråden tips på nytt efternamn!!!
  • SoldierBlue

Ta Olsson.

Det är cleant och funkar på alla språk.

Själv tycker jag det är olidligt pinsamt med alla påhittade namn. Usch. Så genomskinligt.

• strawberryshortcake

Jag är i samma sits.
    Vi vill byta efternamn när vi gifter oss. Inte för att våra efternamn är särskilt fula eller alldagliga utan för att vi vill ha något eget.

Månstråle von kraxskaft funderar vi på?!
    Alt. Lingongrova Af Hästspilling.

;o)

• anitra2012

Har ni inte något släktnamn ni kan ta på din eller hans sida? Era mammors flickefternamn? osv.

Lycka till.

• echobananas

Tips är annars att kolla bakåt i släktleden. jag tycker det är fint att ta ett namn som har anknytning till släkten. Men vill ni hitta på ett helt eget så rekommenderar jag länken jag nyss lade ut. Där finns MASSOR av förslag.

• Mandragora

Själv tycker jag att det är lökigt och meningslöst att byta från ett son-namn till ett annat.

Kolla upp vad era förfäder heter. Bland de äldre släktnamnen finns det säkert flera fina som ni kan tänka er.

• HardcoreHunny
    strawberryshortcake skrev 2009-09-04 19:58:30 följande:
    Jag är i samma sits.Vi vill byta efternamn när vi gifter oss. Inte för att våra efternamn är särskilt fula eller alldagliga utan för att vi vill ha något eget.Månstråle von kraxskaft funderar vi på?!Alt. Lingongrova Af Hästspilling. ;o)
    Måste göra dig lite besviken.... namn med af & von kan man lixom inte bara ta!
  • HardcoreHunny
    anitra2012 skrev 2009-09-04 19:59:27 följande:
    Har ni inte något släktnamn ni kan ta på din eller hans sida? Era mammors flickefternamn? osv.Lycka till.
    Tyvär så är det inte aktuellt ifrån hans mors sida, och på min mors sida så hittar man mest bara Bengtsson...
  • Jesspa80

bilar & musik.

Nu ska du få ett dåligt förslag :)

CAR-SON HAHA (fast Carson då, skrev det med bindestreck för car=bilar)

Svar på tråden tips på nytt efternamn!!!