MarinaNina skrev 2009-09-07 15:15:50 följande:
Jag är på min tredje graviditet nu i v 25 och har under alla graviditeter haft mycket sammandragningar, fick under de båda tidigare graviditeterna åka till BB och bli avstannad. Nu har jag alltså en 5-åring och en 1-åring, och som du säger, att ta det lugnt är inte direkt möjligt, men, en sak som jag har märkt gör allting värre, tyvärr, är att ha sex. Mot slutet av de andra graviditeterna satte värkarna alltid igång efter sex. (ibland annars också, men jag tyckte mig ana ett mönster. )
Oj okej jo nu när du säger det så.. Dom brukar faktiskt bli jobbigast efter sex.. Födde du tidigare eller gick du över? Min första graviditet var en dröm hade inga känningar alls och ingen foglossning bra blodvärde och ja allt bara flöt på.. Men förlossningen varade i 2 dagar så det var där det jobbiga blev där. Och jag gick dessutom över 3 veckor..
Denna har verkligen varit en pina.. så vette fasen om jag kommer orka gå över igen.. Vill dock inte föda allt för tidigt heller.. Men Bf eller en vecka innan hade ju inte varit fel.. Orkar knappt göra någonting och vågar inte för är så rädd att förvärkarna skall börja köra igång.. Vilket dom gjort på allmän plats en gång och det var pinsamt