• HäxanSurtant3

Män! Hur gör ni då nu kliver av/på en herrcykel med barnstol på pakethållaren?

Ja det undrar jag..ffa om det både är en barnstol på själva stången och även en på pakethållaren...hur undgår ni inte nocka barnet i huvudet då ni svingar över benet?

Har sett många herrcyklar med barnstolar på stan och undrar hur ni gör..

• Svar på tråden Män! Hur gör ni då nu kliver av/på en herrcykel med barnstol på pakethållaren?
  • Stårschan

En solklar fråga för det gamla radioprogrammet "Så funkar det". Jag hänger med och ser om någon svarar, för detta var intressant!

• malla7

Slänger över benet framåt

• Anti3nd
    malla7 skrev 2009-09-10 07:58:32 följande:
    Slänger över benet framåt
    Jag har aldrig sett mitt barns pappa mer än ståendes grensle över cykeln. När han hämtade honom på cykel i somras lämnade han aldrig ramen, det var ett stadigt, militäriskt grenslande vilket var en ständig position. Så jag är SANSLÖST nyfiken.

Men framåtslängande ben??
    Menar du allvar??
  • Anti3nd
    Add3 skrev 2009-09-10 02:35:04 följande:
    Böjer på benet?
    Vilket ben?
    Det man står på då eller?
  • Smultron ett

det går ju faktiskt att kliva av en herrcykel på samma sätt som en damcykel. Kräver visserligen att man är lite mer smidig än ett kylskåp.

• Anti3nd

Smultron ett skrev 2009-09-10 08:09:56 följande:

det går ju faktiskt att kliva av en herrcykel på samma sätt som en damcykel. Kräver visserligen att man är lite mer smidig än ett kylskåp.
    Ja men med barnsadel på då?
  • TessaS

Vi hade barnstolen på min mans cykel ett tag och då fick jag använda den om jag lämnade på dagis.

Jag lyfte bara benet rakt upp... knät rakt upp liksom... underlättar om man hittar en trottoarkant att stå på så man kommer upp lite.

• Anti3nd
    TessaS skrev 2009-09-10 08:12:28 följande:
    Vi hade barnstolen på min mans cykel ett tag och då fick jag använda den om jag lämnade på dagis. Jag lyfte bara benet rakt upp... knät rakt upp liksom... underlättar om man hittar en trottoarkant att stå på så man kommer upp lite.
    Jo... Men nu snackar vi män...

Min älskade hade fått stå staty ett par dygn i ryggskott och ischiasbryt och annat i Norra Hamnen om han utfört den rörelsen.

Nej, jag är inne på ts linje, låt männen förklara S a n n i n g e n!

Tar ni raket upp till sadeln? *tell meeee*
  • Smultron ett

fråga ditt barns pappa så får du veta?

• Anti3nd

Smultron ett skrev 2009-09-10 08:18:04 följande:

fråga ditt barns pappa så får du veta?
    *s*

Kanske är ett alternativ...
  • Semper Idem
    HäxanSurtant3 skrev 2009-09-04 22:31:56 följande:
    Ja det undrar jag..ffa om det både är en barnstol på själva stången och även en på pakethållaren...hur undgår ni inte nocka barnet i huvudet då ni svingar över benet? Har sett många herrcyklar med barnstolar på stan och undrar hur ni gör..
    Den manövern är en väl bevarad hemlighet män emellan.
    Får ej utföras i kvinnligt sällskap.
  • TessaS

Min man gör som jag... Men han är längre än jag och behöver inte ta i för att få upp benet så... är han kanske ovanligt vig?... hmm näää, nu när jag tänker efter så är han inte det alls. Men det funkar när han ska upp på cykeln

Anti3nd skrev 2009-09-10 08:15:34 följande:
    Jo... Men nu snackar vi män... Min älskade hade fått stå staty ett par dygn i ryggskott och ischiasbryt och annat i Norra Hamnen om han utfört den rörelsen.Nej, jag är inne på ts linje, låt männen förklara S a n n i n g e n!Tar ni raket upp till sadeln? *tell meeee*
  • Gurkburken

Jag är visserligen inte man men har en cykel med "hybridram" så den ser ut nästan som en herrcykel.
    Jag står bara långt fram vid styret och jag gör på samma sätt som om jag inte haft barn på pakethållaren, med enda skillnaden att jag böjer benet (ungefär som en häcklöpare gör med "andrabenet").
    Min man gör likadant.
    Det svåra är att göra det i farten ;) Jag har ännu inte provat...

• HäxanSurtant3

jag förstår forft inget av svaren. Ngn som kan länka en inspelad demonstration???

• Gung Ho
    Anti3nd skrev 2009-09-10 08:08:12 följande:
    Vilket ben? Det man står på då eller?
    Mittenbenet...
  • Anti3nd
    Add3 skrev 2009-09-11 00:14:32 följande:
    Mittenbenet...
    Tänkteväl.
    Äntligen en förklaring man åtminstone kan visualisera!
  • Knox

Nu har jag en damcykel vilket underlättar och gör livet smidigare när man har barnsits på ;)

Svar på tråden Män! Hur gör ni då nu kliver av/på en herrcykel med barnstol på pakethållaren?