• SillaLóa

Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett år nu och om en månad kommer lilla knytet. Det var inte planerat, var väldigt olägligt då vi hade ett distansförhållande och bodde i vars ett land. Men vi har kämpat oss igenom alla hinder och nu bor vi ihop sen 1,5 månad och ser fram emot att bli föräldrar.

Hur har det gått för er andra som fått barn tidigt i förhållandet? Har det hållt?

• Svar på tråden Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??
  • cajsasmamma

Tyvärr är jag och min dotters pappa inget bra exempel , vi har inte prata ed varandra på över 6år och han har aldrig träffat sin dotter...

• SillaLóa
    cajsasmamma skrev 2009-09-04 23:14:47 följande:
    Tyvärr är jag och min dotters pappa inget bra exempel , vi har inte prata ed varandra på över 6år och han har aldrig träffat sin dotter...
    Oj!
    Men... varför blev det så?
  • Linda Ligist

För oss gick det fint. Vi har köpt hus och planerar nummer 2.

• cajsasmamma
    SillaLóa skrev 2009-09-04 23:17:53 följande:
    Oj!Men... varför blev det så?
    Ärligt talat vet jag inte riktigt varför det blev så, kan tyvärr inte säga varför han inte vill ha kontakt.
  • Izzza

Blev gravid direkt efter en månad, men slutade tyvärr i missfall, 2 månader efter blev jag gravid med frida som föddes i mars 07, när frida var 6 månader beslöt vi oss för nr 2 som blev en liten freja född i juli 08 och nu har vi bestämt oss för nr 3 som förhoppningsvis blir ett plus i denna månaden :) Vi har det jätte bra tillsammans, gifte oss 15 mars 08, bott i hus i 2 år. Livet leker här!

• MammaBecca

Vi blev nominerade till Gunnnies rekordbok på vårt bröllop.
    "Fastest getting settled for life"

Vi fick barn exakt elva månader efter att vi träffades första gången. :)
    Nu väntar vi vårt andra barn som kommer om bara några veckor.
    Samma år som vi träffades, gifte vi oss, skaffade hus och barn.
    Vi älskar varandra mer än någonsin. Det har varit en del att vänja sig vid då vi inte har känt varandra så långt innan. Men samtidigt tror jag ändå att det har gjort vår relation enklare.
    Vi har snart varit tillsammans i tre år.

• minafyra

De första åren hade jag nog sagt att det går bra och att alla har problem oavsett om man skaffar barn tidigt eller väntar. Vi fick vår första precis ett år efter att vi träffats första gången och har nu tre till. Men jag skulle inte rekomendera det om ngn funderade på att bli gravid efter bara ngn månad. Men är man nu redan gravid så är det klart att det fungerar och att man helt enkelt får göra det bästa av det...

• MammaBecca
    minafyra skrev 2009-09-05 08:38:31 följande:
    De första åren hade jag nog sagt att det går bra och att alla har problem oavsett om man skaffar barn tidigt eller väntar. Vi fick vår första precis ett år efter att vi träffats första gången och har nu tre till. Men jag skulle inte rekomendera det om ngn funderade på att bli gravid efter bara ngn månad. Men är man nu redan gravid så är det klart att det fungerar och att man helt enkelt får göra det bästa av det...
    Det är ju klart att det inte är planerat att gå så fort. Det vore ju galenskap!
  • Asereht

Vi förlovade oss efter ett år tillsammans och efter ytterligare ett år så föddes vår första son. Till hösten samma år gifte vi oss. I år har vi varit gifta i 7 år, tillsammans/sammanboende i 9 år och vi väntar vårt fjärde gemensamma barn. {#lang_emotions_heart}

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Prisssan

Vi blev gravida när vi hade varit tillsammans i tre månader. Nu i oktober har vi varit tillsammans i nio år. Fortfarande lyckliga och älskar varann
    Gifte oss för andra gången nu i april på vår åtta-åriga bröllopsdag♥

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
Svar på tråden Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??