• solochsommar

Windows Vista till Windows XP

Vi har Windows Vista kan man ändra till Windows XP? Hur gör man?
    Vad är Windows 7?

• Svar på tråden Windows Vista till Windows XP
  • Makaroner

kolla på pc för allas hemsida. Tror det finns där, men i ett av nr fanns ett steg för stegavsnitt. Min man provade att göra det själv och det är inte lätt! Windows xp är "öronmärkt" till en speciell dator. Han försökte installera windows XP han hade på sin sationära (trasig) till laptopen han köpte... det gick inte alls. Det sa bara att den var ogiltig. Sen hade han ett h-e att få illbaka Vista igen. Det var många och långa samtal till supporten.

*RUN Forrest! RUN!*
  • Jesspa80

Jag hade nog inte tagit allt för mycket av ovanstående till hjärtat.

Windows xp i sig är självklart inte öronmärkt till en speciell dator.

Köp en skiva med xp, stoppa i, installera.
    Kolla innan att din dators komponenter är kompatibla med xp bara.

Kanske en backup på det du vill spara.

• R Franklin
    solochsommar skrev 2009-09-05 10:05:34 följande:
    Vi har Windows Vista kan man ändra till Windows XP? Hur gör man?Vad är Windows 7?
    Man skaffar en licens och installera. Frågan är varför man skulle vilja göra det? Byta ett gammalt OS till ett ännu äldre verkar minst sagt märkligt.
  • Makaroner
    Jesspa80 skrev 2009-09-05 10:37:19 följande:
    Jag hade nog inte tagit allt för mycket av ovanstående till hjärtat. Windows xp i sig är självklart inte öronmärkt till en speciell dator. Köp en skiva med xp, stoppa i, installera. Kolla innan att din dators komponenter är kompatibla med xp bara. Kanske en backup på det du vill spara.
    Det var det jag menade. Du kan bara köpa det till EN dator/skiva. Du måse ha en ny licens för varje dator, även om din gamla gått sönder och den gamla licensen aldrig någonsin mer används. Det är dåligt.
    *RUN Forrest! RUN!*
  • c0ol
    Makaroner skrev 2009-09-05 10:52:56 följande:
    Det var det jag menade. Du kan bara köpa det till EN dator/skiva. Du måse ha en ny licens för varje dator, även om din gamla gått sönder och den gamla licensen aldrig någonsin mer används. Det är dåligt.
    Beror helt på vad det är för licens du köpt
  • R Franklin
    Skulle kort och gott säga att det är dumheter. Det är synnerligen ovanligt med licenser som är bundna till en specifik hårdvara, och windows har aldrig varit det vad jag vet?
  • Umbrageous
    R Franklin skrev 2009-09-05 17:58:56 följande:
    Skulle kort och gott säga att det är dumheter. Det är synnerligen ovanligt med licenser som är bundna till en specifik hårdvara, och windows har aldrig varit det vad jag vet?
    nepp, troligen så har Makaroner alltså en OEM licens som är fastklistrad påden gamla burken, de har laddat ner en VLK skiva och försökt installera den andra datorn med och försökt använda OEM licensnummret typ.

Jag förstår om supportsamtalet blev långt när man börjar på den nivån
  • Umbrageous
    And that is all wrong.
  • Umbrageous
    solochsommar skrev 2009-09-05 10:05:34 följande:
    Vi har Windows Vista kan man ändra till Windows XP? Hur gör man?Vad är Windows 7?
    Windows 7 är efterföljaren till windows Vista, ett extremt enkelt och snabbt system som du borde uppgradera till.
  • MickeN1973

R Franklin skrev 2009-09-05 17:58:56 följande:

Då vet du inte så mycket.

Microsofts OEM licensen är bundna till en specifik hårdvara.
Svar på tråden Windows Vista till Windows XP