• lo800

Hunter gummistövlar

Funderar på att köpa mig ett par Hunter-stövlar. Är det ett bra köp tycker ni? Ska jag satsa på svarta eller?

• Svar på tråden Hunter gummistövlar
  • firewalkwithme

Jag tyckte de var onödigt dyra. Särskilt hade jag nog tyckt det om det var svarta jag ville ha. Köpte Viking i stället

Min kompis har dock ett par bruna Hunter, de är sjukt snygga! Men jag hade inte gett så mycket för ett par gummistövlar när det finns billigare som ändå är snygga. 
  • lo800

Ja, sjukt dyra men jag tyckte jag var värd det ;) Det blev ett par svarta. De hade inte så många färger inne. Bruna kan jag tänka mig är snyggt också men jag är nog mer svart än brun egentligen. Köpte en svart jättebra jacka också så Lekparken - here I come. Det finns inget dåligt väder......

• Kan inte bli bättre än såhär

Vi tycker att de är underbara. Jag har ett par rosa och dottern ett par rosa och ett par svarta.

• lo800

Åh rosa är fint också. Jag såg att det fanns speciella Hunter-strumpor också. Lika höga som stövlarna. Tror jag ska köpa det inför kallare väder för de är väl inte så varma stövlarna?

lo800 skrev 2009-09-05 18:30:22 följande:
    Åh rosa är fint också. Jag såg att det fanns speciella Hunter-strumpor också. Lika höga som stövlarna. Tror jag ska köpa det inför kallare väder för de är väl inte så varma stövlarna?
    Det har vi, beiga och gråa. Gosiga som bara den..
    Flutterby skrev 2009-09-05 18:38:04 följande:
    Var finns dessa stövlar?
    Hos oss finns de i en butik som heter Alfons junior house, de säljer även på nätet. Även en butik som heter Taras. Har även sett dem på Johanssons
  • Sagalin
    firewalkwithme skrev 2009-09-05 11:36:22 följande:
    Jag tyckte de var onödigt dyra. Särskilt hade jag nog tyckt det om det var svarta jag ville ha. Köpte Viking i stället .  Min kompis har dock ett par bruna Hunter, de är sjukt snygga! Men jag hade inte gett så mycket för ett par gummistövlar när det finns billigare som ändå är snygga. 
    Mina blev inte dyrare än ett par Viking eller Tretorn.
  • Sohjo

Jag är oxå inne på ett par Hunter just nu...och har tittat på www.lookatmycrazyshoes.com/

Det som förvirrar mig något är namnen på stövlarna. Är det "Hunter Welly" som är originalstöveln? Förvirrande att det finns andra som heter "Hunter Original Gloss" t ex.

Är de normala i storleken? Har nån av er upplevt problem med att de blir missfärgade (mjölkvita?)?

• lo800

Nä, de lär inte komma till tråk-sverige. Du får nog ställa dig på väntelistan...

lo800 skrev 2009-09-06 12:20:02 följande:
    Nä, de lär inte komma till tråk-sverige. Du får nog ställa dig på väntelistan...
    Men jag hittade den inte på den sidan, jag vill ju sätta upp mig
  • GrodanSkrutt

Jag har dessa, fr asos.com
    "Hunter Original Lace Short Weelington Boot"
    Måste ha ett par stövlar som funkar att gå i utan att de gör ont i fötterna..har dom på förkolan i ur & skur-väder samt till skogen. Regnar de så får de sitta på fötterna i tunnelbanan med!

• LPW

Jag tror tyvärr att det finns risk för att de snygga Hunter/Jimmy Choo stövlarna är slutsålda men de går förmodligen att hitta på Ebay.

Svar på tråden Hunter gummistövlar