Fodrade gummistövlar istället för höstkängor?
Funderar kring fodrade gummistövlar, funkar det att ha hela hösten istället för höstkängor? Kommer behöva köpa nya gummistävlar oavsett och tänkte då att det kunde vara ett alternativ.
Funderar kring fodrade gummistövlar, funkar det att ha hela hösten istället för höstkängor? Kommer behöva köpa nya gummistävlar oavsett och tänkte då att det kunde vara ett alternativ.
Japp. Fodrade gummistövlar är bättre. Annars kan man ju inte hoppa i vattenpölarna.
Japp, båda barnen hade Vikings fodrade stövlar förra året. De var jättebra! Vi bor i Stockholm och här är det ju mestadels blött, så de stövlarna användes mest hela tiden. Kommer att köpa sådana i höst igen.
Super tack Då skall jag kika på det idag.
förra året köpte jag kängor och fodrade gummistövlar. i år blir det bara fodrade gummistövlar till sonen på 2½ år. dels är de ju vattentäta, varma och sköna (men inte för varma) och sen kan han själv ta på och av dem.
låtar TS tråd! vad är bäst till en som blir 1år i slutet av oktober. Han har ett par kavat i strl. 18 nu som passar bra! men har inga fodrade höst stövlar eller dylikt inför hösten, har vinter skor klart. men behöver ett mellanting!
är de bäst med fodrade stövlar då? hittat ett par på coop som var bra märke, fodrade högt skaft!
är de bäst att skaffa sådanna än ett par till "skor" när han kanske kommer vilja gå genom vatten eller dylikt (man vet ju aldrig)
har haft vikings cerrox hela vintern till mina barn..kanon
Gummistövlar är jättebra om det ösregnar, annars är gore-tex höstskor mycket bättre. Gummistövlar andas ju inte alls. Barnen blir då svettiga och blöta ändå. Nä, gummistövlar har man bara när det ösregnar. min dotter har viking gore-tex och hon hoppade i vattenpölar igår - hon var helt torr om fötterna.
hans gummistövlar kallas väl igentligen för allvädersstövlar.
Om man inte bor någonstans där det verkligen _bara_ regnar och slaskar så skulle jag rekommendera fodrade gummistövlar (t ex Vincents, de köper alltid vi) och ett bar bra vinterkängor. De fodrade gummistövlarna är bra när det regnar eller är fullt med smältvatten överallt, men blir kalla i minusgrader. Höstkängor beror väl lite på vad du menar. Ofodrade kängor som går upp lite högre än gympaskor är nog bra om det är torrt och inte så väldigt kallt. Vid 5-10 grader och torrt väder kan både fodrade gummistövlar och vinterkängor bli svettigt. Ett större barn klarar sig nog med gympaskor och rejäla strumpor då, men ett litet barn, som kanske inte rör sig så mycket, kan behöva något mittemellan.
Japp, fodrade stövlar är perfekt nu innan vinterskorna behöver tas fram.
Har köpt fodrade på stadium för 149:- paret.
Min dotter är 1 1/2 snart och jag tycker bara det är vanvettigt att köpa svindyra höstkängor som hon bara kommer kunna ha i 2 månader. Hon har smala fötter så det flesta skor är för breda för henne.
Jag har kört med fodrade stövlar och sen gympaskor för torra lite varmare dagar, det fungerar fint tycker jag.
Det är många föräldrar som kör med samma sak i min erfarenhet som förskollärare och det brukar som sagt fungera bra.
goretex skor är att föredra då de andas till skillnad från gummistövlar.
men omm man har ullstrumpor i så blir ju fötterna in te blöta väl? Vet att många barn på jobbet kör med fodrade stövlar hela vintrarna, iaf när dom är mindre
Nu har jag köpt stövlar. Blev ett par fodrade från Tretorn, dom hade en liten andasfunktion på sidan.