fråga om ica konto...
vi har 10 000:- i kredit på vårat direkt konto`(ica kortet) på ica och det finns även ett konto som heter faktura konto och där står det oxå att vi har 10 000:- i kredit men hur kan man ta ut dom pengarna?nån som vet??
vi har 10 000:- i kredit på vårat direkt konto`(ica kortet) på ica och det finns även ett konto som heter faktura konto och där står det oxå att vi har 10 000:- i kredit men hur kan man ta ut dom pengarna?nån som vet??
troligtvist inga etersom det är kopplat till ica.
Jag har oxå ett sådant konto, det går inte att ta ut från faktura kontot i automater, däremot så kan du handla på vilken affär du vill med faktura konto och även ta ut kontanter på ica.
Hej!
Så här funkar det:
Du har ett BANKKORT + som är kopplat till två konton. DIREKTKONTO och FAKTURAKONTO.
På Direktkontot har man sina pengar och där ifrån dras allt man handlar på ICA och Statoil och om man tar ut pengar i en Bankomat. Ränta på penagarna från första dagen.
Från Fakturakontot dras allting man handlar utanför ICA och Statoil och man får en faktura varje månad. Allting som jag handlar med fakturakontot i september betalar jag sista oktober - UTAN att betala någon ränta för det!!!!!!
Har själv ett Bankkort+, det är det bästa bankkort jag nånsin haft. Det är hur smidigt som helst.
Bara en sån sak som att man inte betalar någon avgift för uttag utomland, det är inte heller något valutapåslag när man tar ut pengar i annan valuta. Har alltid riktigt bra växlingskurs med mitt ICA Bankkort. Storbankerna tar 35:- per uttag utomlands plus att de lägger på mellan 1-2% i valutaväxlingspåslag.........
Hej igen
Du kan inte ta ut kontanter från fakturakontot. Du betalar med den krediten när du använder kortet i någon av de miljoner butiker som finns i världen.
Varför man överhuvudtaget vill ha kontanter är ett mysterium för mig.
CASH IS DEAD - PLASTIC IS KING!!!!!!