• ladyinblue

Snälla hjälp mig ang Maxi Cosi Mobi

Hej!

Har nyss kommit hem med min MaxiCosi Mobi och försöker fästa den i framsätet men har stött på patrull.

Jag har en peugeot 307 men hittar inga fästöglor där fram på golvet att sätta remmarna i. Hur ska jag då dra åt stolen så att den sitter ordentligt?
    Ska jag dra remmarna under stolen? Det är det för korta för....
    Förstår inte manualen heller...
    Kan någon snäll själv förklara på ett enkelt sätt hur jag ska göra. Förklara för en "dummie" som jag =)

Min bilhandlare har sagt att jag kan komma in på måndag om jag vill ha hjälp men jag behöver bilen innan dess!

Jättetacksam för snabb hjälp!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig ang Maxi Cosi Mobi
  • Joico

Sätt ihop förankringsbanden till ett långt band genom att trä det ena bandet genom ögglan på det andra. Sätt sedan ihop det bandet med sig själv, sas Lägg hela långa bandet runt ryggstödet på passagerarsätet så ändarna hamnar på golvet bakom stolen. Släng sedan fram spännena under passagerarsätet så dom hamnar på golvet vid passageraren. Och knäpp i stolen.
    Dra såklart också bilens bälte.

Har du ingen instruktionsbok till stolen?? Där står det ju utförlig beskrivning www.maxi-cosi.com/media/producthandleidingen/maxicosi/07.05%20EXI0154_GBA_MOBI_I_BW.pdf

• Joico

Sorry, läste för fort.. du har manual. Vad exakt är det du inte förstår? Det är ju jättebra bilder och beskrivningar men berätta så kanske jag/nån kan hjälpa dig

• ladyinblue

Tack för hjälpen! Jag har bara manualen som finns på nätet. Tycker den är lite knepig att förstå...=)
    Räcker förankringsbanden verkligen runt hela vägen under passagerarsätet och sedan upp på bilbarnstolen??

• Joico

Jag har ju själv inte provat men eftersom instruktionsboken säger att man ska dra dom så, så måste det ju stämma
    Så fäster man Britax och Akta iallafall. Prova!

ladyinblue skrev 2009-09-06 22:00:25 följande:
    Tack för hjälpen! Jag har bara manualen som finns på nätet. Tycker den är lite knepig att förstå...=)Räcker förankringsbanden verkligen runt hela vägen under passagerarsätet och sedan upp på bilbarnstolen??
  • JWM

åk till en bra babyaffär och få hjälp med fastsättandet!!

Svar på tråden Snälla hjälp mig ang Maxi Cosi Mobi