• Tetley

Dip och creme fraiche?

Vi blev så sugna på att äta chips med dip men har ingen gräddfil hemma, tror ni att det går att blanda med creme fraiche istället, eller blir det inte bra?

• Svar på tråden Dip och creme fraiche?
  • Petra 1972

Det går finfint! Jag brukar pressa vitlök i och dippa. *smask*, ingen hänsyn vad gäller andedräkten

• Padmé Amidala

Turkisk yoghurt funkar också bra. :)

• jaghopparhögt

Det går bra men tänk på två saker.
    Creme fraiche säljs inte i 3dl förpackningar vanligtvis så ni får räkna om lite, annars blir dippen lite starkare än vanligt.
    Om det är standard creme fraiche så blir dippen ganska tjock jämfört med gräddfil.

• vackrastarflow

jadå, jag använder nästan alltid creme fraiche!

• Tetley

Tack för snabba svar! Ska prova, skönt att slippa åka iväg och handla

• bebbelängtan

¨går jättebra med cremé fraiche.. sällan jag använder gräddfil längre.. brukar blanda i tacokrydda o dippa med morötter o chips.. mums.. likaså att blanda i salladskrydda.. det blir kanongott!!

• LillaFlamman

brukar dippa i chreme fraishe och sweet n chilli sås, är jättegod som kall sås till grillat med

• Mammis73

Jag har alltid creme fraiche till chipsdipp , den blir ju lite tjockare då det är mindre mängd i den burken men jag brukar då ha i lite mjölk oxå.

• Trynträ

Kanske blir lite tjockt men har du fil hemma så kan du ju blanda ut det lite. Creme fraiche brukar ju vara en aning tjockare och fetare än gräddfil. Mer fast konsistens liksom.

• Saarraa

Och turkisk yoghurt är ju rätt tjock också, men jag brukar faktiskt blanda ut med lite vatten.. eller så tar jag turkisk yoghurt lätt :)

Svar på tråden Dip och creme fraiche?