• TeAmo

Torkade aprikoser

Jag har fått ett sådant sug efter torkade aprikoser, fast jag aldrig ätit såna, hah. Varje gång jag går förbi i affären vill jag köpa en påse, men jag undrar om man kan få ont i magen utav det? Jag är väldig känslig mot frukt, får jätteont i magen av äpple och sånt, banan är det enda jag kan äta. Så jag undrar om det är skillnad på när den är torkad? Jag vill inte få problem med magen bara.

• Svar på tråden Torkade aprikoser
  • Trynträ

Bara du inte äter för många brukar det gå bra. Jag käkar tre om dagen och har inga problem med magen då. Prova med nån enstaka till att börja med om du brukar ha problem med frukt annars.

• Lady Bling

Jag kanske ska tala om att torkade aprikoser sätter fart på magen, precis som katrinplommon. På BB rekommenderade de bland annat torkade aprikoser för att få fart på magen. Du kanske redan vet det, men om du äter en hel påse lär du nog få lite ont i magen.

Själv åt jag kanske 10 stycken en dag när jag var hård i magen och det gör jag inte om kan jag säga, högst 5 stycken räcker för min del. Det är lite synd eftersom det ju är gott tycker jag, men det är inte kul heller med magkramper och diarre. Alla är ju olika, och du kanske tål större mängder än jag, men du får väl prova dig fram.

• Trynträ

Det man får tänka på är ju att en torkad aprikos är ju en hel aprikos fast i mindre format så därför är det ju lättare att överdosera torkad frukt än färsk frukt.

Svar på tråden Torkade aprikoser