• xoxonathalie

STORA smakförändringar upplever ni det med?

Jag klarar inte av min älsklingsmat längre kött/kyckling kan jag verkligen inte äta allt luktar o smakar samma inte som det ska göra och som det brukar utan en vidirg lukt bara någon steker köttbullar känner jag kväljningarna kommer.. Usch nåån mer som inte kan äta det ni en gång älskat nu under er graviditet? nån som vet när eller om detta går över snart? =(

• Svar på tråden STORA smakförändringar upplever ni det med?
  • nano

Jag fick likadant. Kunde inte dricka Coca Cola som jag älskar, hade svårt med all övrig läsk också. Blev tokig i korv och hamburager som jag (iaf korv) avskyr i vanliga fall.

För mig gick det över nånstans i mitten av graviditeten. Kallade heller inte mitt "korv och hamburger-behov" för cravings eftersom jag absolut inte var tvungen att äta det men tyckte det var jättegott.

• Starline

önskar att jag hade någon typ av aptit, just nu mår jag mest illa. Maten som mannen lagade igår var supermums DÅ, men idag fick jag kväljningar av ens tanken på att äta resterna av samma mat till lunch. Nu kan jag kan bara få i mig ett glas mjölk och ett halvt äpple. Jag är i vecka 6.

• Kicki86girl

Jag älskar tacos i vanliga fall men nu får bara tanken på det att vända sig i magen på mig, nu är det soppor, glass, skaldjur, råa grönsaker och frukter som gäller. Chips är något som jag gillar i vanliga fall men som jag inte vill äta nu.

• Coccio

Är i v13 och har inte alls samma godsaksbehov. Ända sedan jag plussade har jag tyckt mindre om sockriga saker, särskilt väldigt söta grejor som t ex vissa yoghurtmärken. De går bara inte att äta.
    Jag är väldigt nöjd med den här positiva effekten av att vara gravid och hoppas att det håller i sig LÄNGE :)

• SOG

Samma här, inte lika stort sötbehov och äter jag något gott ena dagen, så vänder det sig i magen andra dagen... + att jag ofta måste borsta tänderna efter att jag ätit.. för att få bort den äckliga eftersmaken som blir... Någon mer som känner igen sig ?..

Tycker det sistnämnda är det mest märkliga

Svar på tråden STORA smakförändringar upplever ni det med?