• studentbruttan29

får ej borra i badrum på min hyresrätt, varför inte???

Jag ska flytta in i min hyresrätt om en vecka..jag vill borra i kaklet för att sätta upp krokar m.m. Jag har kakelborr och vet hur jag ska göra så det inte uppstår mögel m.m.

MEN, min exsambo säger att man inte får borra i kakel i en hyresrätt, utan att jag måste be hyresvärden komma och borra.

STÄMMER DETTA?

/Lene

• Svar på tråden får ej borra i badrum på min hyresrätt, varför inte???
  • ettplustack

Varför borra det finns ju fina lösningar med sugproppar, jag förstår ju hyresvärden, man kan ju inte direkt byta kakel varje gång det kommer en ny hyresgäst eller ska det vara hål överallt :)

• mrs maniac

om nånting trots allt skulle hända så gäller inte försäkringen, det är därför nån fackman som föreningen anlitar måste göra det...

• Miss Maya

Ja och det är väl inte så konstigt att de inte vill att hyresgäster på eget bevåg ska borra i väggar i ett badrum - det kan sluta ganska dåligt om det vill sig illa. Och det hjälper nog inte att du säger att du KAN.

• Mummy

Pga fuktskador är det. Måste du ha krokar som ska borras fast? Annars kan du kanske höra med din hyresvärd om det går att ordna.

Även om du vet hur du ska göra, så vet lååångt ifrån alla det och det skulle bli dyrt för värden att laga alla fuktskador

• PixL

Alltså, det handlar ju om att det är lätt hänt att man sabbar hela badrummet. Vattenskador och sådant där du vet.

• Malva05

vet inte men kan säkert va så för skulle det bli nått skulle dom ju lätt skylla på dig, bara att kolla upp , för att vara på den säkra sidan.

• stjierna

Annars kan man väl borra i fogen? det är iaf bättre ur synpunkt att det går att "täcka för" snyggt när man flyttar ut! min hyresvärd gick med på det när jag bodde i hyresrätt..

• Linn Daggert

borrar du måste du lägga i silikon i hålet, annars finns stor risk för fuktskador, antagligen litar inte hyresvärden på enskilda personer.
    Skulle inte jag heller gjort.

• skogstomte

Nej man brukar inte få borra själv i våtutrymmen i hyresrätter men de brukar sällan vara problem att få dit en vaktmästare som borrar. Det är nog många som inte har full koll på det här med fuktskydd¨och därför vill hyresbolaget att "deras egna gubbar" gör det så vet de att det blir rätt gjort. Om du inte vill krokar på väldigt konstiga ställen är det säkert inga problem, ring till vaktis så behöver du bara stå bredvis och peka.

Svar på tråden får ej borra i badrum på min hyresrätt, varför inte???