• Christina 75

Vill veta mer om Russkiy Toy! =)

Tycker Russkiyn är så fin och verkar vara en härlig ras. Ska icke skaffa hund riktigt än men drömmer om en liten i framtiden och då är som sagt det här en favorit hos mig. Men jag skulle vilja veta mer om rasen! Väldigt snålt med information på nätet så jag tänkte fråga er FL-are om ni kanske vet mer.

* Räknas rasen som en "terrier" precis som ex. Jack Russeln? För är inte speciellt förtjust i såna och fått för mig att terriers överlag är väldigt ettriga och ena riktiga energiknippar.

* Funkar rasen tillsammans med katter? Vill ha en katt också i framtiden. (Har en dotter som är djurallergiker, men jag älskar djur så jag drömmer om att framöver ha både en katt och en hund) Hört att terriers och pinschers inte är bra med katter.

* Hur är den överlag i temperamentet? Kräver den väldigt mycket motion (Jag vet att alla hundar behövevr motion men vissa går under om de inte blir aktiverade väldigt mycket och länge medan andra klarar sig bra med lite mindre. Förstår ni?)

* Är det mycket pälsvård med de långhåriga?

* Berätta allt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 21:48
    En sak till!

* Är det en bra förstagångshundägar-hund så att säga . Hade hundar omkring mig som liten, men är ändå inte så erfaren.

• Svar på tråden Vill veta mer om Russkiy Toy! =)
Svar på tråden Vill veta mer om Russkiy Toy! =)