Stor öm knöl i ljumsken
Jag har en knöl i höger ljumske som ömmar. En läkare kände på den för några veckor sedan och sa att det antagligen är en svullen lymfkörtel. Hon sa att jag kunde avvakta men om den inte försvinner ska jag gå till VC och ta ett prov för att se vad den innehåller.
Jag var sjuk hela våren i influensa och olika infektioner och fick ett par antibiotikakurer. Samtidigt fick jag B12-brist. Knölen kom i våras och jag har tänkt att det beror på infektionerna men varför försvinner den inte? Jag har ju varit frisk länge nu.
Jag fick en liknande knöl på samma ställe för cirka tio år sedan utan förklaring. Då försvann den.
Vissa dagar känns det bättre men andra dagar gör den ONT.
Jag borde gå och kolla den men jag är verkligen rädd för att det ska vara cancer. Det kanske verkar löjligt men jag har cancer i släkten så det skrämmer mig.
En läkare sa en gång till mig att cancertumörer och metastaser växer obönhörligen men gör oftast inte ont. Alltså borde inte smärtan komma och gå som den gör i mitt fall om det nu vore cancer.
Jag vet att ni inte kan säga vad det är men kanske peppa mig lite?
Det är ju helt ologiskt att inte kolla den för att det KAN vara cancer men rädsla är ju sällan logisk.