• Anonym (Okunnig)

Knöl vid naveln

Har noll koll på kroppen, men har under de senaste 6 månaderna känns något som gör mig lätt orolig.

När jag ligger ner och lägger händerna på magen, i navelhöjd, så känner jag att jag har en stor knöl på höger sida. Den sträcker sig från naveln ut till sidan, ner mot benet 5 cm och upp 5 cm. Gissar att den kan vara 10x10 cm. När jag trycker så ömmar det, speciellt nedåt.

Nu till saken. Jag tror att det kan vara en cysta - vad vet jag = ingenting. Det kan lika väl vara skit i tarmen.

Vad finns i kroppen på höger sida där jag beskriver?

Jag vill inte gå till doktorn och få svaret - ingen fara, bara lite skit!

• Svar på tråden Knöl vid naveln
  • Anonym

Det kan vara allt från avföring i tarmen till elakartat cysta, cancer.

• Zygo

Skulle du ha skit i tarmen i sex månader?? Låter mer som en ovarialcysta. Finns inget annat "konstigt" där, blindtarmen sitter längre ned än så på höger sida.
    Du bör kolla upp dig hos en läkare.

• pennanjenna

tycker oxo du helt klart ska rådfråga en läkare, snarast! kan ju va náda, men bättre utesluta farligheter..

• emelyaus

du bör nog gå till doktorn i alla fall. Tänk vad lättad du blir om du får höra att det "var bara lite skit i tarmen". Inte vill du att vi på familjeliv ska sitta och ge diagnos och spekulera. Ring och boka tid hos doktorn direkt på måndag! Gör inte misstaget att vänta längre för att du är rädd. Är det cancer (håller tummarna för att det inte är det) kan det stå mellan liv o död om du inte får det åtgärdat så fort som möjligt.

• Anonym (Okunnig)

Det är inte alls så att jag vill ha en diagnos. Men om det nu fanns en självklar "sak" där som "alla" har, så kanske jag hade tänkt att det var helt normalt. Kollar upp mig så snart som möjligt. Bra att jag fick tummen ur och i alla fall började med att höra om det möjligtvis ENDAST kunde vara heeeelt normalt.

• Anonym

Anonym (Okunnig) skrev 2009-09-05 22:33:04 följande:

Det är inte alls så att jag vill ha en diagnos. Men om det nu fanns en självklar "sak" där som "alla" har, så kanske jag hade tänkt att det var helt normalt. Kollar upp mig så snart som möjligt. Bra att jag fick tummen ur och i alla fall började med att höra om det möjligtvis ENDAST kunde vara heeeelt normalt.
    NEJ det finns ingen speciell sak där som alla har. kan vara ett brock med.
  • Anonym

Max mamma skrev 2009-09-05 22:42:25 följande:

Bråck?
    ja
Svar på tråden Knöl vid naveln