• eyelock

Att bli modell??

Hej!!

Min lillasyster har stora funderingar om att hon skulle vilja bli modell, och jag tänkte att jag kunde lägga ut en fråga här...

Vet ni vart man kan vända sig för att komma in i den branchen på ngt sätt?? Hon är lite kort i rocken men väldigt söt, så ev, Hårmodell eller ansiktmodel skulle kunna passa henne!

Kramar E.

• Svar på tråden Att bli modell??
  • Smilie

Du har "etttillhundra"
    Där har de alla möjliga modeller

• Nattsaga

Kan ju alltid kika och testa där

• halstabletten

Vill hon bli hårmodell så kan hon kanske höra sig för på någon frisörsalong...jag har för mig att en kompis till mig gjorde så när hon skulle vara hårmodell. Och nog för att min kompis ser helt okej ut, men huvudkriteriet för att vara hårmodell var att man skulle vara beredd på att låta frisören göra precis VAD SOM HELST med ens hår.

• KvastHilda

Hårmodell har t.o.m jag varit...så det är inte så noga med utseende, precis!

• eyelock

har ni fler bra sidor där man kan gå in på och kolla?

• eyelock

kvasthilda: Hur gjorde du som då?

• KvastHilda

eyelock: Jag mötte min frisör på ICA när jag hade en "bad hair day", så hon frågade lite försynt om jag hade tid att ställa upp...haha!

Annars har jag sett att de brukar annonsera i tidningarna.
    (du skriver som du skulle vara från Kalix. Är du det?)

• AHöst

sok pa modell agentur och ring runt och se om de tittar pa nya tjejer just nu. om hon har en del bra halv professionella bilder pa sig sjalv sa skulle det vara bra om hon kunde satta ihop en portfolio att ga med.

• eyelock

ok!! Tack för hjälpen!!

Men att bli ansiktsmodell hur går man tillväga då?

• AHöst

modellagenturerna har alla varianter. men det kan nog vara svarare att bara vara ansiktsmodell. prova som de andra sagt med mikas. de ar storst i sverige har jag for mig

• majzzan

Min dotter blev 'upptäckt' på bussen... så nu ska hon få göra håruppsättnings bilder...å stå modell för bröllopskläder... först för fotografens hemsida.. hon har egen atelje där hon själv gör håruppsättningarna/sminket.... fotografen ( en tjej) har kontakter i USA.. så vi får se vart detta leder.... hoppas att hon växer lite till det fattas ett par cm....
    man har ju bara hört talas om att folk blir upptäckta när dom åker buss/ ute å promenerar... etc...

• en vanlig jävla muffins

helt OT faktist -
    KvastHilda, är du kalixbo?
    Eyelock?

• Johanna s9

Har en liten fråga som jag kanske kan passa på å ställa här.

Måste man vara över 170 för att bli modell?

• majzzan

När jag pratade med fotografen... så frågade hon hur lång min tös var... så jag sa 168-170.. då sa hon: ja men hon kanske växer några cm till..... så man ska nog vara lite mer tydligen....

• MINI25

nja. måste och måste..men att vara 170 cm är ju inte speciellt långt. Men t ex Kate Moss är inte "modellång", tror hon är runt 173 cm. Men för att lyckas skall man nog vara närmre 180 cm. Men sen beror det ju på hur man är bygd- smal benstomme!, vad man söker för jobb och vad man skall gå modell för. Men att vara bara ansiktsmodell- det tillhör nog undantagen.
    Och hårmodell- det kan ju alla vara. Då handlar det ju mest om att villigt låta sig bli avklippt/färgad/exprimenterad på- inte utseendet i sig- snarare hårlängd och kvalitet.

Skulle ta kontakt med mikas eller stockholmsgruppen som båda är seriösa agenturer. Det finns så många ickeseriösa "agenturer", och risken är bara att man hamnar i situationer man inte kan ta sig ur! Var med henne på hennes besök hos modellagenturer isåfall!

• NovaLi

De flesta agenturer vill att man ska vara över 173 cm om man vill bli "vanlig" modell. Annars så kan man ju bli reklammodell och då kan man se ut precis hur som helst! Många agenturer söker båda sorterna.

Svar på tråden Att bli modell??