• Andreas tjej

Vad är ditt intryck av Fruängen?

• Svar på tråden Vad är ditt intryck av Fruängen?
  • Tecken

Jobbade i Fruängen för en himla massa år sedan (eller ok, ca 5 år sedan, sååå gammal är jag inte...). Känner även folk som bor där. Det är trevligt dagtid, fina grönområden - men jag skulle aldrig vilja bo där.

• Andreas tjej
    Tecken skrev 2009-09-06 09:58:59 följande:
    Jobbade i Fruängen för en himla massa år sedan (eller ok, ca 5 år sedan, sååå gammal är jag inte...). Känner även folk som bor där. Det är trevligt dagtid, fina grönområden - men jag skulle aldrig vilja bo där.
    därför att....?
  • Juhanna

Jag har fått för mig att det inte är så bra där. Är väldigt sällan bra på ändhållplatserna

• Tecken

Andreas tjej skrev 2009-09-06 09:59:29 följande:

därför att....?
    Det finns en del a-lagare i centrum, inte kul att gå förbi dem kvällstid. Jag känner mig helt enkelt inte trygg där (notera: att känna är = en känsla, olika för alla - finns säkert folk som känner sig supertrygga i Fruängen!).
  • Andreas tjej
    Tecken skrev 2009-09-06 10:03:56 följande:
    Andreas tjej skrev 2009-09-06 09:59:29 följande: Det finns en del a-lagare i centrum, inte kul att gå förbi dem kvällstid. Jag känner mig helt enkelt inte trygg där (notera: att känna är = en känsla, olika för alla - finns säkert folk som känner sig supertrygga i Fruängen!).
    Ja, alkisarna känner sig säkert trygga där....
  • Maria40

Fast a-laget går hem när systemet stänger.

Har bekanta som bor där, det trivs jättebra. Bra kommunikation, bra centrum, bra grönområden. Nära till mycket.

• KMJ

A-lagarna hittar du i alla områden med ett systembolag oavsätt hur fin området är och de hör ju till dem mer hrmlösa människorna.

Har bott i närheten av fruängen och upplevde det som helt ok, vissa områden där är lite sämre och vissa jätte mysigt. Har aldrig upplevt det som så stökigt område.

• Dessie
    Tecken skrev 2009-09-06 10:03:56 följande:
    Andreas tjej skrev 2009-09-06 09:59:29 följande:
    Det finns en del a-lagare i centrum, inte kul att gå förbi dem kvällstid. Jag känner mig helt enkelt inte trygg där (notera: att känna är = en känsla, olika för alla - finns säkert folk som känner sig supertrygga i Fruängen!).
    Och du tror inte att det finns "a-lagare" på andra ställen oxå?!?
    Välkommen hit till Enköping så får du se vad som "smutsar ner" våra fina parker.
  • Tecken
    Dessie skrev 2009-09-07 19:36:21 följande:
    Och du tror inte att det finns "a-lagare" på andra ställen oxå?!?Välkommen hit till Enköping så får du se vad som "smutsar ner" våra fina parker.
    Jag har inte skrivit om andra platser, TS frågade om Fruängen.
  • Dessie
    Tecken skrev 2009-09-07 20:28:21 följande:
    Jag har inte skrivit om andra platser, TS frågade om Fruängen.
    Visst, du har inte skrivit om andra orter och det var Fruängen som TS frågade om - men att ens nämna att det finns "a-lagare" där......det finns det nog på alla ställen, mer eller mindre.
  • SoFo89

Jag skulle rekommendera fruängen utan tvekan. Har aldrig kännt mig otrygg där, inte ens nattetid. Hänger mest 13-15åringar där och dom flesta är rätt snälla

Min syster med familj bor precis vid tunnelbanan och dom brukar inte ha några problem, om dom ens har haft det öht. Jag letar själv lägenhet där, det säger väl allt?

• Elinsmamma

Andreas tjej skrev 2009-09-06 09:56:31 följande:

Jag bor i Fruängen och tycker att det är toppen, du har nära till stan, grönområden, affärer och shopping.
    Skola och förskolor är bra, vad jag från bekant och så.
Svar på tråden Vad är ditt intryck av Fruängen?