• JejjaLi

Ikeasoffa

Hej! Är det någon som vet om man fortfarande kan köpa överdrag till Ikeas soffa Ekeskog?
    Själva soffan verkar ha försvunnit ur deras sortiment, får inga träffar överhuvudtaget när jag söker på "Ekeskog" på hemsidan. Men jag undrar om man fortfarande kan köpa överdragen i butik..?

• Svar på tråden Ikeasoffa
  • JejjaLi

Shit, vad dyra dom är! Var dom i den prisklassen på Ikea också?
    Vet du hur kvaliteten är på Bemz överdrag, t ex om man väljer något av de billigare tygerna?
    Har 2 soffor och ska man köpa 2 överdrag för nästan 10 000:-, så känns det nästan mer värt att köpa en helt ny soffa...trots att jag älskar våra Ekeskogsoffor.

• Mamsis

Kolla på blocket, ibland säljs det där, dock kan man få räkna med att de får skicka dem och det kostar ju lite, men billigare än bemz iaf. Ibland kan det också löna sig att fråga någon lokal sybehörsbutik, ibland kan de sy upp även soffklädslar och det kan bli billigare än bemz det med.

Är klädslarna trasiga eller är det färgen du är less på? Det går att färga i maskin annars även om det går åt en del färg.

• stockrosen

www.blikea.com/
    Där säljs begagnade möbler bara från Ikea.
    Kollade där nu men hittade ingenting men du kanske kan hålla lite koll så kanske det dyker upp?

Svar på tråden Ikeasoffa