• LaTjej

Hur ofta byter ni batteri i eran brandvarnare?

Undrar jag.. Mina föräldrar byter en gång om året. Jag har aldrig bytt på tre år för jag har helt enkelt glömt bort det. Men imorrn blir det bytt. Hur ofta byter ni? Och om det börjar pipa pga att batteriet är slut piper det då hela tiden tills man tar ut batteriet eller slutar det efter ett tag? är lite brydd för att det kommer pipa när man inte är hemma :p (synd om katterna)

• Svar på tråden Hur ofta byter ni batteri i eran brandvarnare?
  • Engelein

1 december varje år! Bra vana då man tänder mycket ljus under december månad ochdå vill jag definitivt veta att den fungera och de ger mig sinnesro att sova på natten!!!

• SilverEmma
    Engelein skrev 2009-09-06 11:16:52 följande:
    1 december varje år! Bra vana då man tänder mycket ljus under december månad ochdå vill jag definitivt veta att den fungera och de ger mig sinnesro att sova på natten!!!
    Det var en bra "regel"!

*tar efter*
  • norgesessan

Vi är också dårliga på det, kommer ihåg att vi har bytt 3 ggr eller något...(batteriet sätter vi sedan i väckarklockan, för det är ju inte slut på det...) Så i gjenomsitt 2 år per batteri....Jättesmart att byta varje 1. december..Det ska vi göra...men har för mig vi precis har bytt pga att den pep..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Sorbus
    Engelein skrev 2009-09-06 11:16:52 följande:
    Smart! Vi har bytt när den börjar pipa, men det är ju sant att det kan inträffa när man är borta. Nu håller ju pipandet på ett bra tag så det är ingen större risk att man missar det för att man är på jobbet, men väl om man är bortrest ett par veckor på semester.
Svar på tråden Hur ofta byter ni batteri i eran brandvarnare?