• 969803

´Kompisar

Har en son på nyss fyllda 13 år. En blyg och osäker kille.
    Han är väldigt aktiv inom idrott, tränar flera ggr/veckan.
    Men övrig tid på fritiden så är han nästan jämt själv. Han är ute och spelar eller inne och grejar med en massa saker.
    Han har alltid sällskap till skolan och även under raster. På idrotten är han också tillsammans med sina kompisar.
    Ibland ringer någon och då är han alltid med, men han ringer ALDRIG själv.
    Jag känner mig lite orolig över detta, jag tycker att man borde umgås med sina kompisar i den här åldern, eller är jag överdrivet orolig. Eftersom han är lite blyg och osäker så gör detta att jag känner mig orolig.
    När jag pratar försiktigt om detta så blir han lite irriterad för han verkar inte må dåligt över detta. Och jag vill inte föra över min oro om detta inte är ett problem.

Hur ser det ut hos er?

• Svar på tråden ´Kompisar
  • sallybuse

Jag tror inte de är någon stötte fara med din pojke.Han trivs nog att ha de så.Hade han velat ha lite kompisar så hade han nog skaffat några skulle jag tro.Finns ju många som inte är intresserade av att ha kompisar.Många vill ju vara ensamma.Så jag tror att du inte ska bry dig så mycket om de.Jag har själv en 16 årig som också har de så.kanske inte så mycket nu.Nu har ´han ju fått lite nya kompisar för nu har han ju bytat skola.Så ta de som de kommer.Han kommer ju nog att bli lite sur på dig om du fortsätter tjata på han.

• 969803
    sallybuse skrev 2009-09-06 14:53:50 följande:
    Jag tror inte de är någon stötte fara med din pojke.Han trivs nog att ha de så.Hade han velat ha lite kompisar så hade han nog skaffat några skulle jag tro.Finns ju många som inte är intresserade av att ha kompisar.Många vill ju vara ensamma.Så jag tror att du inte ska bry dig så mycket om de.Jag har själv en 16 årig som också har de så.kanske inte så mycket nu.Nu har ´han ju fått lite nya kompisar för nu har han ju bytat skola.Så ta de som de kommer.Han kommer ju nog att bli lite sur på dig om du fortsätter tjata på han.
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag ska nog låta honom vara och inte tjata om detta och sluta vara orolig.
    Tack igen.
Svar på tråden ´Kompisar