• Anonym

Min kille älskar fortfarande sitt ex

Min nya kille har betett sig konstigt hela tiden. Ena stunden är han jättegullig, nästa stund försöker han leta skäl till att trycka bort mig. Han sa igår till mig att han håller på att bli riktigt kär i mig. Men sen efter en timme så börjar han tjaffsa om något litet för att ha ett skäl att sticka.

Vi pratade om det och det visar sig att han blir sån för att han fortfarande älskar sitt ex. De var tillsammans jättelänge, har barn ihop och allt men de fungerar inte tillsammans. Han vill nog ha henne tillbaka egentligen men hon vill inte mer. Det var 2år sedan de gjorde slut nu.

Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Jag vet att han gillar mig, och jag kan inte förvänta mig att han ska sätta mig före henne direkt. Men det gör ont att veta att han tänker på någon annan ibland.

Är detta dömt att misslyckas? Eller ska jag ge honom tid och space?

Jag behöver verkligen råd för jag gillar honom jättemycket och vill få detta att fungera

• Svar på tråden Min kille älskar fortfarande sitt ex
  • Anonym

Jag förstår att du tycker om honom, men tycker du inte att du är värd mer än så? Tycker du säljer dig själv för billigt om du nöjer dig med en kille som fortfarande älskar sitt ex.

• Anonym (...)

nej men lämna!! Inte vill du gå osäker i framtiden å känna det du känner nu!? Du kommer aldrig att kunna lita på vad han säger om sina känslor för dig och henne. Hitta nån som är klar med det gamla ist!!

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

För din egen skull så kanske det är bäst att göra ett avbrott i relationen tills att han kommit över sitt ex eller du hittat nått bättre.
    Skydda dig själv låt inte hans känslor för exet låta dig lida, avstånd kanske ökar hans känslor för dig och gör de inte de så gå vidare. Det finns många karlar där ute

• Anonym

Kanske har ni rätt. Jag tänkte att det kanske skulle bli lättare om han bara blir kär i mig på riktigt. Jag vet inte om jag kan ge upp bara så där. Oftast går det jättebra mellan oss, men jag märker när hon poppar upp i hans huvud. Jag litar på orden han säger till mig, att han gillar mig/börjar bli kär, men jag är den första han träffar sedan henne också så det är säkert en stor konflikt i hans känslor pga det.

• Anonym

Om han fortf har känslor för sitt ex så är det nog svårt att få det att fungera...

Säg att han får bestämma sig.....och att du inte har lust att vänta i 100...

• lokisse

jag tycker att du later som en klok och genom tänkt mäniska!!
    jag hoppas att du inte tänker lysna pa alla dessa inläg om att lämnaoch dra fortare än din egen skugga.

Du sitter i en svar sits men det gjör även din pojkvänn.

Han kommer nog altid att älska sit ex men det betyder inte att han inte kan älska dig.

ni behöver jobba pa erat förhallande och det kommer nog ta sin tid innan ni vet vart ni har varandra.

ge er den chansen även om det kanske inte funkar

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-06 12:16:40 följande:
    Om han fortf har känslor för sitt ex så är det nog svårt att få det att fungera... Säg att han får bestämma sig.....och att du inte har lust att vänta i 100...
    Alltså bestämt sig har han, han vet att det aldrig kommer fungera mellan dom två så han vill ju vara med mig. Men känslorna han känner ibland kan han inte rå för. Vi är ju tillsammans och har det bra mesta delen av tiden, det är bara när hans tankar på henne dyker upp som han tar lite avstånd och det förstår jag. Även om det gör ont samtidigt såklart.
  • Anonym
    lokisse skrev 2009-09-06 12:18:01 följande:
    jag tycker att du later som en klok och genom tänkt mäniska!! jag hoppas att du inte tänker lysna pa alla dessa inläg om att lämnaoch dra fortare än din egen skugga. Du sitter i en svar sits men det gjör även din pojkvänn. Han kommer nog altid att älska sit ex men det betyder inte att han inte kan älska dig. ni behöver jobba pa erat förhallande och det kommer nog ta sin tid innan ni vet vart ni har varandra. ge er den chansen även om det kanske inte funkar
    Tack för ditt inlägg När vi pratade om det så sa han att han känner sig fångad i de situationerna när hon dyker upp i tankarna. Jag sa åt honom att även om vi är tillsammans så är han fri att gå när helst han känner för det. Skulle han komma på att han vill vara med henne och de vill försöka igen så är han fri att göra det, bara han säger det till mig innan. Det verkade hjälpa honom på något sätt, att inte känna sig lika fångad. Detta är ju inte ett livstidsåtagande att vara med mig. Man är tillsammans så länge det känns bra ju.

Risken är säkert stor att jag blir sårad här, men samtidigt vågar jag inte sticka utifall att jag ska bli sårad. Tänk om jag inte blir det och vi får det jättebra tillsammans till slut
  • Anonym

Egentligen vill jag nog ha råd om hur jag ska göra detta lättare för honom. Hur jag ska hantera hans svängningar. Jag tror inte jag kommer kunna lämna honom.

Svar på tråden Min kille älskar fortfarande sitt ex