• FinastE2010

Spyr vitt skum? äckelvarning...

Jag spyr som oftast på morgonen och förmiddagen trots mediciner. Har inte lyckats sluta röka till 100 % men kommer verkligen göra det.

När jag kräks är det som oftast ca 8 timmar sedan jag åt eftersom jag sover, och kommer då som oftast upp vitt skum eller bara som gul galla som känns som frätande i halsen nästan..

Kräktes i början av grav men det lugnade sedan ner sig och nu spyr jag mer än någonsin?

Vad beror det på eller kan något vara fel med tanke på att jag kräks konstigt eller är det bara att magen är tom?

Vore tacksam för lite hjälp..

• Svar på tråden Spyr vitt skum? äckelvarning...
  • Lääääängtar

Det är för att magen är tom, skulle jag gissa på iaf

• Farfalla

Det är vanligt att det kommer sådant från maggen om man är fastande..

Något som hjälpte mig var att jag slutade helt med mjölk, fil osv..
    Nu först har jag kunnat börja dricka/äta det igen för någon vecka sedan, v19 idag..

• Phili a

Ställ klockan och ät mitt i natten, så slipper du bli tom i magen! Och försök att slänga bort ciggen helt - Du klarar det!

• FinastE2010
    Farfalla skrev 2009-09-06 13:32:59 följande:
    Det är vanligt att det kommer sådant från maggen om man är fastande..Något som hjälpte mig var att jag slutade helt med mjölk, fil osv..Nu först har jag kunnat börja dricka/äta det igen för någon vecka sedan, v19 idag..
    Jo tänkte det måste bero på tom mage men man tycker ju det är lite konstigt ändå. Spelar ingen roll om jag ätit 3 på natten, blir ändå så på morgonen när jag vaknar. :/

Däremot äter jag mest laktosfritt redan då jag är laktosintolerant.
  • Eldila

Jag brukar och spy som "vitt skum" bara saliv som kommer upp som du svalt. Ingen fara. Hoppas illamåendet och kräket går över för dig. Här har det inte gått över helt och jag är i vecka 17 idag.

• FinastE2010
    Eldila skrev 2009-09-06 16:27:17 följande:
    Jag brukar och spy som "vitt skum" bara saliv som kommer upp som du svalt. Ingen fara. Hoppas illamåendet och kräket går över för dig. Här har det inte gått över helt och jag är i vecka 17 idag.
    Ja usch, nej jag kräks mer än någonsin och är nu antingen i vecka 19 enligt bm uträkning, vecka 18 enligt min.
  • Eldila
    FinastE2010 skrev 2009-09-06 17:15:11 följande:
    Ja usch, nej jag kräks mer än någonsin och är nu antingen i vecka 19 enligt bm uträkning, vecka 18 enligt min.
    Ush då. Ja, hoppas det inte är så länge för min del ;/ *styrkekram*
Svar på tråden Spyr vitt skum? äckelvarning...