• MissSummer

Drömma om att bevittna frieri, vad betyder det?

Jag undrar bara om det betyder något speciellt att drömma att man bevittnar ett frieri?
    Jag drömde att jag och några andra satt runt ett bord, så plötsligt friade en kille till sin tjej, det var jättefint och alla började gråta

• Svar på tråden Drömma om att bevittna frieri, vad betyder det?
  • Shagwell

Drömmar är knas, visst finns det drömtydningsböcker som är som ett slags lexikon där man kan slå upp vad just ett frieri betyder osv. Men jag tror att du ska ta dig en funderar på vad drömmen fick dig att känna och vad tror DU att den handlar om. Svaren finns alltid inom oss själva, ibland behöver vi bara lite perspektiv och någon annan som kan se ledtrådarna.
    Är du mitt uppe i förlovning? Funderar du mycket på giftermål? osv osv
    Ser du något samband med drömmen och med något som hänt dagen/dagarna innan? Oftast/alltid är ju drömmarna en bearbetning av det vi är med om på ett eller annat sätt.

Slog upp några av nyckelorden i din dröm:
    Gråt, att gråta står för ro och tillfredsställelse
    att höra andra gråta: förändring i din tillvaro
    Frieri, att utföra : otillfredsställd längtan
    Bord, att se : Glad förväntan

Så med snbb "matematik" skulle man kanske kunna säga att du drömmer om giftermål, och att det skulle ge dig ro i själen och tillfredsställelse. Men som sagt, dina känslor i drömmen, vart det romantiskt och fint så är det säkert en önskan om detta. Vart det med kluvna känslor så har det betydelse osv

Lycka till!

Svar på tråden Drömma om att bevittna frieri, vad betyder det?