• nyfikenviol

Gravid!!! Men aj vad ont i ryggen..

Hej!

Har nu varit överlycklig över positivt graviditetstest i tre dagar! Min make och jag går som på moln och hoppas att allt går vägen. Vi har kämpat ett tag med att bli gravida, så vi är sååå glada och förväntansfulla nu!

Men... har problem med ryggont sedan tidigare (går regelbundet hos en sjukgymnast), så undrar nu om det kan vara så att jag fått mer ont nu när jag är gravid? Tidigare fick jag smärtor i ländryggen när jag utfört ngn aktivitet som krävt mkt av musklerna i ryggen eller helt enkelt arbetat i fel ställning. Men nu har jag alltså inte gjort ngt utöver det vanliga, men har smärta i ryggen som pågått hela veckan lång :(

Någon som känner igen sig?

Kram till alla er som också är nygravida!!!

• Svar på tråden Gravid!!! Men aj vad ont i ryggen..
  • nyfikenviol

Ringde och beställde tid på barnmorskemottagningen idag... men blev inte klokare av det. Hon hade ingen aning...

Ska fortsätta min bäckenbottenövningar -känner du igen dig så tips mig gärna bra idéer!

• Ms McQueen

Grattis!
    När jag väntade min son blev jag faktiskt bättre i ryggen under stora delar av graviditeten. Brukar ha problem med ichias. Ett tag va det riktigt jäkligt, men största delen mådde jag bättre. Tror det berodde på att hållningen blev annorlunda... Hoppas du inte får några större besvär med ryggen utan kan njuta av din graviditet! =)

• Kicki86girl

Jag har haft ont i ryggen i 1,5 veckor nu, vet inte om det beror på graviditeten eller om det är pga 11 inskolningar på förskolan jag jobbar på och förra veckan gick man omkring och bar på 2 st samtidigt i famnen när de var ledsna. Gör riktigt ont i ländryggen, hoppas det går över snart.

• nyfikenviol

Hej kicki86girl!

Är du också i vecka 6 eller däromkring?

Igår fick jag åka hem från jobbet med akut ryggskott :(
    Fick muskelavslappnande tabletter (efter påryckningar från mig) och rådet att gå ut och gå och njuta av graviditeten... Det försöker jag göra, men när man har så ont att man inte kan stå eller sitta eller ligga så blir det problematiskt.

Om du fortfarande har ont i ländryggen så kontakta en sjukgymnast och be att få övningar för dina rygg. Troligen behöver du precis som jag stärka upp bäckenmuskulaturen.

Lycka till!

• linblomma

Jag är i vecka 5 och har haft ont i ländryggen hela veckan. Brukar aldrig ha problem med det men har under den här veckan verkligen fått tänka ergonomiskt när jag jobbat och rört mig. Vad jobbar du med? Prata med din sjukgymnast igen så kan den ge dig lite tips på bra arbetsställningar mm om du inte redan fått det. Har du bara fått hjälp att träna bäckenbotten? Stabiliseringsträning för magen är också väldigt bra om man har problem med ryggen.

Svar på tråden Gravid!!! Men aj vad ont i ryggen..